سانی پت انتخاب ماهی به عنوان حیوان خانگی - سانی پت

امروزه حیوانات خانگی بخش مهمی از خانواده ها شده اند. اگر دقت کنید که کدام حیوان خانگی مناسب خانواده، خانه و سبک زندگی شما است، تجربه داشتن حیوان خانگی برای شما لذت بخش خواهد بود. انتظارات غیرقابل تحقق یکی از دلایل اصلی کنار گذاشتن حیوانات خانگی است، بنابراین یک تصمیم آگاهانه بگیرید. ماهی ها نیز به عنوان یک حیوان خانگی زیبا و دوست داشتنی مورد استقبال بسیاری از افراد هستند که باید در رابطه با ویژگی ها و نحوه نگهداری از آنها اطلاعات کافی و جامعی داشته باشید. وقت بگذارید، خانواده خود را درگیر کنید و پرسش و پاسخ های این مطلب را با دقت بخوانید.

فروشگاه سانی پت

چه چیز خاصی در رابطه با ماهی ها وجود دارد و شما چه انتخاب هایی دارید؟

روز به روز بیشتر مردم متوجه این مسئله می شوند که داشتن آکواریوم خانگی رنگ و سرگرمی را برای زندگی آنها به ارمغان می آورد. مطالعات نشان داده است که افرادی که هر روز در حال مشاهده آکواریوم ماهی هستند، سطح استرس کمتری دارند. ماهی ها اغلب برای افرادی که به سایر حیوانات خانگی آلرژی یا محدودیت فضا دارند، ایده آل هستند. ماهی ها شکل و اندازه و رنگ متنوعی دارند و به نظر می رسد بسیاری از آنها دارای شخصیت های فردی هستند. بسته به تعداد و نوع ماهی، افراد می توانند انواع مخازن با اشکال و ابعاد مختلف را انتخاب کنند. بعضی از ماهی ها حتی در حوضچه ها و در بیرون از محوطه داخلی خانه نگهداری می شوند.

برخلاف وضعیت سگ ها و گربه ها، فرد از بین نژادهای مختلف انتخاب می کند، اما انتخاب در بین گونه های ماهی بسیار گسترده تر است. هنگام آماده سازی یک آکواریوم، ابتدا محدودیت های مکانی و زمانی خود را تعیین کنید و سپس با خصوصیات ماهی آشنا شوید که مورد علاقه شماست و می تواند در آن محیط رشد کند. این امر به شما امکان ایجاد یک محیط آبزی را می دهد که نیازهای حیوان خانگی جدید شما برآورده شود. آنچه یک نوع از ماهی به آن نیاز دارد ممکن است برای نوع دیگر غیر ضروری یا حتی مضر باشد. برخی از ماهی ها سازگار هستند و در محیط یکسان با سایر ماهی ها زندگی و رشد می کنند، در حالی که سایر گونه ها تهاجمی یا نیمه پرخاشگرانه شناخته می شوند و گونه های آرام تر را آزار و اذیت می کنند.

آکواریوم ماهی های خانگی

نیازهای اساسی و ویژه ماهی ها چیست؟

هنگام آماده سازی یک آکواریوم خانگی، توجه داشته باشید که سلامت یک ماهی با سلامت محیط آن ارتباط مستقیمی دارد. حفظ کیفیت آب بسیار مهم است، چه شما از یک ماهی قرمز مراقبت کنید و یا اینکه یک آکواریوم با ماهی های آب شور و بی مهرگان داشته باشید. بیشتر از اهمیت تأسیس یک تصفیه برای از بین بردن زباله ها در آکواریوم، بسیاری از ماهی ها برای اطمینان از دمای مناسب آب، نیاز به هیتر آبی دارند زیرا به تغییرات ناگهانی دمای آب حساس هستند. حتی بخار تمیز کننده های خانگی معمولی می توانند بر کیفیت آب آنها تأثیر بگذارد. اگر ماهی ها را در حوضچه هایی خارج از خانه نگهداری می کنید، مهم است که آنها را از چنگ شکارچیان و خطرات محیطی که می تواند سلامتی آنها را در معرض خطر قرار دهد، محافظت کنید.

به طور کلی، ماهی ها به یک رژیم متعادل، آب تمیز، نور و محیط مناسب احتیاج دارند. برخی از ماهی ها برای سالم ماندن و حفظ نشاط خود به مواد غذایی بی حرکت یا زنده نیاز دارند. پرورش طبیعی کلید حفظ سلامتی حیوانات خانگی است. به عنوان مثال ماهی های دریایی زیبا و جذاب هستند اما نیازهای غذایی آنها (به طور معمول غذای زنده) و نیازهای خاصی که به کیفیت آب دارند، آنها را به یک انتخاب غیر منطقی برای افراد تازه کار تبدیل می کند. ماهی های خانگی همچنین می توانند بیمار شوند و شما باید آنها را از خدمات دامپزشکی بهره مند کنید.

اندازه متوسط هر نوع ماهی بالغ، هنگام آماده سازی یک آکواریوم باید در نظر گرفته شود. بسیاری از ماهی های کوچک که به راحتی در فروشگاه های حیوانات خانگی یا به صورت آنلاین در دسترس هستند، می توانند به سرعت رشد کرده و به ماهی های بزرگتری تبدیل شوند. به عنوان مثال، شما می توانید یک Plecostomus “ماهی لجن‌ خوار” را اغلب در فروشگاه های آکواریوم مشاهده کنید، اما طول آنها می تواند به بیش از بیست اینچ برسد. همچنین مطالب و دفترچه راهنماهای مختلفی برای بسیاری از علاقه مندان به ماهی های آکواریومی در خانه وجود دارد که می توانید با مشخصات و نیازهای هر یک از انواع ماهی ها آشنا شوید.

همچنین بخوانید: انواع ماهی های آکواریومی

آیا ماهی با سبک زندگی شما مطابقت دارد؟

نگه داشتن ماهی یک فعالیت خانوادگی شگفت انگیز است. در حالی که خانواده ها باید فرزندان خود را در مراقبت از ماهی ها درگیر کنند، فرزندان به کمک یک فرد بالغ و در دسترس برای نظارت بر مراقبت روزانه از ماهی، نیاز دارند. راه اندازی و آماده کردن مخزن آکوتریوم یک فعالیت خلاقانه برای همه افراد خانواده است. برای سیستم های پیچیده تری از جمله مخازن آب شور، برخی افراد حتی از استخدام افراد ماهر برای مراقبت از سیستم و ماهی خود استفاده می کنند.

آکواریوم ماهی تترا خانگی

 در صورت نبود شما، چه کسی می تواند از ماهی شما مراقبت می کند؟

مراقبت از ماهی در هنگام مسافرت نیز بسیار آسان است. بسته به مدت زمان نبود شما، می توانید یک روز غذا را جلوتر به او بدهید، یک فیدر اتوماتیک داشته باشید یا از یک دوست خواهش کنید تا برای تغذیه ماهی شما وقت بگذارد. اگر مدت زمان بیشتری از محیط نگهداری آکواریوم دور باشید، به یک دوست یا فرد استخدامی نیاز دارید تا از مخزن (کیفیت آب) مراقبت کند و همچنین تغذیه ماهی را طبق برنامه انجام دهد. آگاه باشید، ممکن است محدودیت هایی توسط مدیریت ساختمان یا صاحب خانه ها در اندازه آکواریوم مجاز در محل زندگی شما وجود داشته باشد. زیرا اگرچه غیر معمول است اما خطر ابتلا انسان به عفونت های مایکروباکتریایی که توسط ماهی آکواریومی منتقل می شوند و می توانند باعث عفونت های پوستی شوند، در هنگام نگه داشتن ماهی وجود دارد. خطر ابتلا به عفونت برای افرادی که سیستم ایمنی بدن آنها قوی نیست، بیشتر خواهد بود.

اگر متوجه شدید که ماهی حیوان خانگی مناسبی برای خانواده شما نیست، در یافتن خانه جدید به آنها کمک کنید. به یاد داشته باشید، هرگز یک ماهی را به صورت طبیعی آزاد نکنید، چه در یک حوضچه محلی و چه در یک منطقه بیابانی یا ساحل محلی، زیرا می تواند پایان عمر این ماهی باشد.

قیمت ماهی خانگی چقدر است و از کجا می توان آنها را تهیه کرد؟

بسیاری از گونه های آب شیرین و تازه، برای تجارت حیوانات خانگی پرورش داده می شوند. فروشندگان ماهی با تأمین کنندگانی همکاری می کنند که شیوه های جمع آوری آنها تأثیر کمی در زیستگاه ماهیان وحشی و جمعیت آنها دارد. از فروشنده ماهی خود بپرسید که ماهی شما از کجا نشات گرفته است. ماهی هایی که به عنوان حیوانات خانگی پرورش داده می شوند، احتمالاً سالم تر و طولانی تر زندگی می کنند و خرید آنها از روش های ثابتی پشتیبانی می کند. پرورش دهندگان برخی از ماهی ها را بطور مستقیم آنها را می فروشند.

هزینه، مراقبت و تعهد زمانی لازم برای آکواریوم های خانگی با توجه به اندازه ویژگی های فردی مانند رنگ، اندازه و طول عمر گونه های ماهی متفاوت است. هزینه تجهیزات برای نگهداری آکواریوم اغلب بیشتر از هزینه خرید ماهی است. آکواریوم های خانگی برای اولین بار باید از گونه هایی که نیازهای پیچیده ای دارند اجتناب کنند. سیستم های آب شیرین به طور کلی نسبت به سیستم های آب شور ارزان تر و ساده تر هستند. کیت های تست کیفیت آب به حفظ کیفیت آن کمک می کند. بسته به پیچیدگی، آنها می توانند قیمت بالایی داشته باشند.

چگونه می توانید یک ماهی سالم انتخاب کنید؟

خوب است برای ارزیابی سلامتی حیوانات به طور کلی چند بار از فروشگاه های حیوانات خانگی بازدید کنید. اگر غالباً ماهیان مریض یا مرده را در مخازن مشاهده نمی کنید، احتمالاً بهتر است به سمت آن حرکت کرده و مواردی را پیدا کنید که بیشتر فعال باشند. به طور کلی شما می خواهید ماهی داشته باشید که به نظر می رسد رفتار عادی دارد و باله های آن گسترده است. نباید تنفس غیر طبیعی داشته باشد، همچنین می توانید ماهی مورد نظر خود را با همتایان داخل مخزن مقایسه کنید. چشم ها باید واضح و باز باشند و دارای یک وضعیت طبیعی بدن با پوست و باله های دست نخورده باشد. پوست و باله های ماهی نباید زخم باشد. بعضی اوقات شما باید به منابع آنلاین مراجعه کنید و نمونه هایی از خانه و آکواریوم که به خوبی نگهداری می شود را برای یادگیری آنچه طبیعی است، مشاهده و بررسی کنید.

ماهی ماندارین به عنوان ماهی خانگی

برای آماده کردن شرایط برای ماهی جدید خود چه کاری باید انجام دهید؟

شما باید قبل از راه اندازی مخزن و خرید ماهی، در رابطه با ماهی مورد نظر خود تحقیق کنید، زیرا می خواهید از تنظیمات صحیح در مخزن استفاده کنید و بدانید که دمای ایده آل و نیازهای فضا مورد استفاده او چیست. تاریخ طبیعی گونه هایی که مورد علاقه شما هستند را بشناسید. همچنین تشخیص و راهنمایی یک دامپزشک آبزی یا حداقل یک دامپزشک با تجربه در مورد ماهی ها، هنگام تصمیم گیری برای خرید ماهی مفید خواهد بود.

بردن یک ماهی مریض به خانه اصلا ایده ی جالبی نیست. حتی یک ماهی سالم ممکن است حامل انگل، بیماری های باکتریایی، قارچی یا ویروسی باشد. به همین دلیل، ماهی های تازه باید حداقل یک ماه قبل از معرفی به ماهی موجود، قرنطینه شوند و این نیاز به یک مخزن جداگانه دارد. عدم انجام این کار ممکن است ماهی های دیگر شما را در معرض بیماری هایی قرار دهد که ممکن است به آنها آسیب برساند یا حتی آنها را بکشد. در طول این یک ماه، شما باید ماهی های جدید را به دقت بررسی کنید. اگر آنها در پایان ماه به خوبی پیش بروند، در معرفی ماهی جدید ریسک کمتری وجود دارد. با این حال، هرگز ریسک نکنید. اگر حال آنها به خوبی پیش نمی رود، باید با دامپزشک آبزی خود که بهترین فرد برای مشاوره در مورد مراقبت های بهداشتی در مورد ماهی های شما است، تماس بگیرید.

وقتی یک حیوان خانگی را نزد خود می آورید، مسئولیت سلامتی و رفاه یک موجود زنده دیگر را می پذیرید. شما همچنین مسئول تأثیر حیوان خانگی خود بر حال خانواده، دوستان و جامعه نیز هستید. حیوان خانگی سالها بخشی از زندگی شما خواهد بود. زمان و تلاش لازم را برای ایجاد روزهای لذت بخش در کنار حیوان خانگی خود اختصاص دهید. وقتی حیوان خانگی را انتخاب می کنید، قول می دهید برای کل زندگی از آن مراقبت کنید. عاقلانه انتخاب کنید، تعهد خود را حفظ کنید و از یکی از با ارزش ترین تجربه های زندگی لذت ببرید!

بنر اینستاگرامی سانی پت

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 48 views بار دسته بندی : آبزیان تاريخ : 29 ژوئن 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.