سانی پت ماهی زبرا دانیو - سانی پت

یکی از محبوب ترین ماهی های آب شیرین که جزء بهترین ماهی های آکواریومی است، ماهی های زبرا دانیو با نام علمی Danio Rerio هستند. این ماهی از چندین قسمت در آسیای مرکزی مانند هند، پاکستان، بنگلادش، نپال و میانمار سرچشمه می گیرد. ماهی بسیار آرام و زیبایی است که توسط بسیاری از افراد جهت نگهداری در بین هزاران ماهی انتخاب می شود. اگر به درستی از این ماهی مراقبت کنید می تواند تا ۵ سال عمر کند و در نهایت که به رشد پایانی خود برسد معمولا بین ۷ تا ۱۰ سانتی متر طول دارد. مراقبت از آنها بسیار آسان است و برای نگهداری توسط افراد تازه کار یک گزینه مناسب محسوب می شود.

ویژگی های محل زندگی ماهی دانیو

اگر چه ماهی های دانیو را می توان در محیط های مختلف در طبیعت یافت، اما آنها همواره ترجیح می دهند که داخل آب هایی جاری با حجم کم زندگی کنند. اگرچه بیشتر دانیو هایی که امروزه پرورش داده شده اند بسیار سخت و مقاوم هستند که می توانند تقریبا در هر آکواریومی رشد کرده و به زندگی خود ادامه دهند. به دلیل کوچک بودن آنها، ماهی دانیو می تواند در آکواریوم هایی با به اندازه ۵ گالن (پیمانهای برابر ۳/۷۸۵۳ لیتر) زنده بماند و زندگی کند، اما از آنجایی که این نوع ماهی یک ماهی اجتماعی است و در برخی مواقع ممکن است بیش فعال به نظر برسد، بهتر است در آکواریوم های شلوغ با تعداد ماهی های زیاد نگهداری شوند. توصیه می کنیم که ماهی دانیو را در مخزن هایی حاوی ۱۰ گالن یا در صورت امکان بزرگ تر نگهداری کنید. ماهی های دانیو عاشق شنا کردن هستند، بنابراین یک مخزن بزرگ تر می تواند خیلی زیاد به رشد کردن سریعتر آنها کمک کند.
این نوع ماهی ها اگر در آکواریوم هایی با تعداد ماهی کم نگهداری شوند ممکن است که به مرور زمان پرخاشگر شده و نارضایتی هایی را از خود نشان دهند. این می تواند صدمات روحی زیادی به آنها وارد کند. ماهی دانیو می تواند در آبهایی با درجه حرارت بین ۶۵ تا ۷۷ فارنهایت زندگی کند و باید آب محل زندگی آنها با سختی کم و ph بین ۶٫۵ تا ۷٫۲ باشد. برای تصفیه آب محیط زندگی ماهی دانیو هیچ محدودیتی وجود ندارد و می توانید از هر دستگاهی در آکواریوم خود استفاده کنید.

ماهی دانیو

تغذیه ماهی زبرا دانیواینستاگرام سانی پت

زبرا دانیو یک ماهی کوچک زبل است که جزء ماهی های ایرادگیر با تغذیه سخت محسوب نمی شود. آنها می توانند هر چیزی که برایشان می گذارید را بخورند و نسبت به انتخاب غذا برای تغذیه سختگیر نیستند. اگر چه با در نظر گرفتن این نکته که سلامت و حال خوش آنها برای همه ما مهم است، بهتر است که از رژیم غذایی سالم که در طبیعت برای آنها در نظر گرفته شده است استفاده کنید. این رژیم غذایی شامل تعداد زیادی حشره کوچک، کرم، جلبک و سخت پوست می شود. بدیهی است که تمام کسانی که از ماهی ها در منزل خود نگهداری می کنند تمایل به تغذیه ماهی خود با چیزی به غیر از غذاهای زنده نخواهند داشت.
بنابر این یک غذای غیر زنده با کیفیت خوب می تواند استفاده شود و سعی کنید که هر از چند گاهی در تغذیه آنها از غذاهای زنده هم استفاده کنید. غذای ماهی های زبرا دانیو و سایر ماهی های با دهان کوچک و تغذیه کم که توسط بسیاری از افراد توصیه شده است، می توان به غذای مخصوصی به نام Micro pllets اشاره کرد. این نوع غذای ماهی مدتی است که توسط سایر افراد استفاده شده است و تاثیرات مثبتی در سلامت و رشد آنها داشته است.

 

آکواریوم های مناسب برای زندگی و نگهداری زبرا دانیو

ماهی های زبرا دانیو، ماهی های در حال تعلیم هستند که به عنوان ماهی های در حال یادگیری شناخته می شوند. با توجه به این مشخصه رفتاری، آنها همیشه دوست دارند در جامعه باشند تا بتوانند مهارت های خود را با استفاده از کمک سایر ماهی ها بیشتر کنند. برخی از ماهی هایی که برای نگهداری با ماهی دانیو مناسب هستند می توان به ماهی های زیر اشاره کرد:
• تمام ماهی های بارب
• تمام ماهی های رنگین کمانی
• ماهی گورامیس با اندازه مشابه
• ماهی دلقک و یویو ویچ
• ماهی شمشیری
• Pleco و گربه ماهی
• یک زنگین کمانی یا کوسه ای دم قرمز

ماهی زیبای زبرا دانیو
پرورش ماهی زبرا دانیو

اگر تازه وارد دنیای نگهداری از ماهی ها شده اید و می خواهید پرورش یک نوع ماهی را امتحان کنید، زبرا دانیو می توانید یک گزینه مناسب برای شما باشد. احتمالا اولین و برترین ماهی برای پرورش همین ماهی است که توسط سایرین به شما توصیه می شود. پرورش این نوع ماهی ها بسیار ساده است و به روش های سخت و پیچیده با لوازم متفاوت احتیاجی ندارد. با این حال مانند پرورش سایر ماهی ها مراحل متفاوتی برای پرورش ماهی دانیو وجود دارد که باید طبق آن پیش بروید. ما در ادامه به این مراحل اشاره خواهیم کرد. دقت کنید مراحلی که گفته می شود سخت نیستند ولی ضروری هستند.
اولین قدم برای پرورش ماهی دانیو جدا کردن نر ها و ماده ها در مخازن جداگانه است. شما می توانید ماده ها را با استفاده از صداهای زوزه مانند خود تشخیص دهید. برای تشخیص دادن نر ها می توانید به بدن لاغر و کشیده آنها دقت کنید. نر ها در مقایسه با ماده ها باریک تر و طولانی تر هستند. پس از جدا کردن جنس های مختلف زمان آن رسیده است که در مرحله دوم آنها را توسط سایر غذاهای زنده تغذیه کنید تا ماهی های ماده را برای شروع تخمک گذاری آماده کنند. شما به یک مخزن جداگانه و یک تخته سنگ که ترجیحا مرمر باشد برای این کار نیاز دارید. اینها برای تزئین مکان مورد نظر نیست بلکه اجازه می دهد تا تخم داخل شیار سنگ ها قرار بگیرند. مخزن پرورش باید در طول این فرآیند کم نور باشد.
پس از تخم ریزی اولیه، والدین باید در اسرع وقت از مخزن مخصوص پرورش خارج شوند، تا احتمال تغذیه از تخم های تازه ریخته شده به حد اقل برسد. پس از اینکه تخم ها در قسمت مخزن بین سنگ ها مستقر شدند، باید ظرف ۴۸ ساعت شروع به متولد شدن کنند. می توان برای تغذیه دانیو های تازه متولد شده از رژیم های غذایی پودری استفاده کرد.

شما می توانید برای اطلاع بیشتر در مورد سایر حیوانات خانگی به صفحه اصلی سانی پت مراجعه کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 78 views بار دسته بندی : آبزیان تاريخ : 4 جولای 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها