سانی پت ماهی های آکواریومی - سانی پت

اگر برای اولین بار است که قصد نگهداری از آکواریوم را دارید، در این مطلب می توانید با انواع ماهی های آکواریومی آشنا شوید.

فهرست مطالب:

ماهی طلایی

ماهی تترا بلودفین

ماهی ابر سفید

ماهی دانیو

ماهی مولی سیاه

ماهی تترا سیاه دامن

ماهی لوچ کولی

ماهی دم شمشیری

ماهی بتا

ماهی پلاتی

۱٫ ماهی طلایی

Orange_Oranda

ماهی طلایی در انواع اندازه ها و رنگ های متنوعی وجود دارد. انتخاب بسیاری از افراد، این نوع ماهی با سر و دم های حباب دار است. انتخاب این ماهی برای افرادی که یک آکواریوم unheated دارند بسیار عالی است. این ماهی ها دمای بین ۶۲-۷۴ درجه فارنهایت را ترجیح می دهند. نقطه مثبت آنها این است که خیلی آهسته پیر می شوند و در صورت مراقبت خوب عمر طولانی تری خواهند داشت.

۲٫ ‫ماهی تترا بلودفین

Glass Bloodfin Tetra

این نوع ماهی ها بدن نقره ای و باله های رها دارند که قابل توجه است. آنها تا ۱۰ سال زندگی می کنند و بسیار فعال هستند. معمولاً زندگی در یک گروه را ترجیح می دهد و شخصیت صلح طلبی دارند. در صورت جدا شدن از گروه خود، خجالتی و منزوی خواهند بود. آنها معمولاً در هنگام بیماری پنهان می شوند و تمایل دارند از گروه و دسته دور شوند. تخصص آنها این است که بیش از حد می پرند، بنابراین به یاد داشته باشید که درب مخزن را بسته نگه دارید.

۳٫ ماهی ابر سفید

ماهی ابر سفید

این ماهی نوع دیگری از ماهی های کوچک است که دمای سرد را تحمل می کند. برخی از افراد این نوع ماهی را تابستان ها و در استخرهای روباز نگه می دارند. آنها دمای هوا را تا ۶۰ درجه فارنهایت تحمل می کنند. این یک ماهی جسور است که تمایل به زندگی در مناطق میانی و بالای مخزن را دارد. آنها ترجیح می دهند در یک گروه زندگی کنند. به راحتی می توان از آنها نگهداری کرد و به طور کلی خلق و خوی آرامی دارند.

۴٫ ماهی دانیو

longfin zebra danio

دانیو نوعی ماهی است که به یک مخزن گرم نیاز دارد. مخزن گرم به شما این امکان را می دهد که انواع زیادی از آنها را نگه دارید. این نوع ماهی در شرایط گوناگون بسیار مقاوم است و یک انتخاب ایده آل است. دانیوس فعال و کوچک است. آنها ترجیح می دهند در یک گروه و در نزدیکی سطح آب باشند. نکته مهم در مورد آنها این است که شکارچیان خوبی نیستند و با ماهی های کوچک کنار می آیند و زندگی می کنند. اطلاعات بیشتر در مورد ماهی دانیو با کلیک بر روی لینک آبی.

۵٫ ماهی مولی سیاه

بلک مولی یا مولی سیاه یک ماهی صلح طلب است. اگر می خواهید یک مخزن متنوع با چندین نوع ماهی داشته باشید، ماهی مولی سیاه انتخاب خوب و ایده آلی است. یکی از مزیت های مهم انتخاب این ماهی این است که می تواند با آب شیرین و شور سازگار شود. بنابراین، خیالتان بابت تنظیم مخزن راحت باشد. این ماهی ها دمای ۷۰ تا ۸۲ درجه فارنهایت را ترجیح می دهند.

۶٫ ماهی تترا سیاه دامن

black-widow-tetra1

ماهی تترا دامن سیاه یکی دیگر از ماهی های صلح طلب هستند که باید به صورت جفت یا در یک گروه بزرگتر نگهداری شوند. از ماهی های مقاوم محسوب می شوند و به خوبی تغذیه می کنند و تنها غذاهای آماده را می خورند. تمایل به شنا کردن دارند و وسط مخزن جای می گیرند. حتما در اطراف آنها از گیاهان استفاده کنید که باعث پنهان شدنشان می شود.

۷٫ ماهی لوچ کولی

Kuhli Loach

یک ماهی شبیه مارماهی است که بسیار مقاوم است و می تواند برای ترکیب آکواریوم شما فوق العاده باشد. معمولا در قسمت های پایینی مخزن قرار می گیرد و از این جهت که در طول روز پنهان می شود، بی نظیر است. ممکن است مشاهده کنید که در زیر ماسه ها یا در سنگ های غار مانند داخل آکواریوم پنهان شود. بنابراین ایجاد مکان هایی برای مخفی شدن ایده خوبی خواهد بود. خاصیت این ماهی این است که با خوردن مواد غذایی که از قسمت بالا به سمت پایین می ریزد، مخزن را تمیز نگه می دارند.

۸٫ ماهی دم شمشیری

ماهی دم شمشیری

این ماهی ها مقاوم و ماندگار هستند، که باعث می شود نگهداری آن برای تازه کارها عالی باشد. با انتخاب رنگ های مختلف این ماهی می توانید یک آکواریوم زیبا خلق کنید. خاصیت آنها این است که موجب درخشندگی مخزن شما خواهند شد، بنابراین جذاب هستند.

۹٫ ماهی بتا

ماهی بتا

بتا از یک جلوه ی رنگی و جذاب برخوردار است. در کشور هند استفاده از این نوع ماهی در آکواریوم ها بسیار رایج و جذاب است. فراموش نکنید که از هر کدام از آنها تنها یکی در مخزن خود نگهداری کنید زیرا در نهایت ممکن است با یکدیگر درگیر شوند. ویژگی بارز آنها این است که مبارزان عالی هستند.

۱۰٫ ماهی پلاتی

Platies

انواع زیادی از این نوع ماهی، در رنگ های مختلف برای انتخاب وجود دارد. همچنین می توان به صورت انتخابی آنها را پرورش داد تا ترکیب جدیدی از رنگ ها ایجاد شود. ویژگی مشخص آنها این است که غذاهای پدری و یا خشک را مصرف می کنند و نیازی نیست که شما همیشه به تغذیشان فکر کنید.

آکواریوم می تواند به زیبایی خانه شما بیافزاید و علاوه بر این برخی از ماهی ها منابع عالی پروتئین و امگا ۳ برای بدن هستند. با اینکه برخی از آنها برای مصرف نامناسب هستند، برخی دیگر از مواد مغذی پر شده اند. مطمئن شوید که یکی از غذاهای مناسب را انتخاب کنید و یکی از موارد مناسب را در مخزن خود قرار دهید.

بنر اینستاگرامی سانی پت

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 62 views بار دسته بندی : آبزیان تاريخ : 4 جولای 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها