سانی پت لاک پشت های خانگی - سانی پت

اگر فرزندان شما مصرانه به دنبال یک حیوان خانگی هستند، ممکن است لاک پشت ها را به دلیل راحتی در نگهداری انتخاب کنید. امکان دارد فکر کنید که لاک پشت ها از ماهی های کوچک تزئینی، گربه یا سگ نیاز به نگهداری کمتری دارد. اما در واقعیت، لاک پشت های خانگی به مقدار زیادی مسئولیت پذیری و نگهداری نیاز دارند و طول عمر آنها باعث می شود کمتر به عنوان حیوان خانگی و بیشتر شبیه به یک سرمایه گذاری بلند مدت باشند. بنابراین با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا بیشتر با این حیوان آرام و بی آزار آشنا شوید:

نژاد لاک پشت خانگی

انواع مختلفی از لاک پشت ها وجود دارند، اما نژادهایی که بیشتر به عنوان حیوانات خانگی انتخاب می شوند به نوعی راحت ترین گزینه برای مراقبت و نگهداری هستند و به خانه آورده می شوند، لاک پشت های لولادار و لاک پشت های گوش قرمز هستند. به طور معمول این لاک پشت ها به طول ۱۵ سانتی متر رشد می کنند. لاک پشت های گوش قرمز رایج ترین گونه لاک پشت ها به عنوان حیوان خانگی هستند. این ها نوعی هستند که می توانید در فروشگاه های حیوانات خانگی محل خود در استخرهای تعبیه شده برای آنها در حال شنا کردن ببینید. در حالی که اندازه لاک پشت های کم سن تر اغلب به ۱۰ سانتی متر یا کوچکتر می رسند، بزرگسالان می توانند تا حدود ۲۷ سانتی متر رشد کنند، این بدان معنی است که شما ممکن است در آینده نزدیک نیاز به تغییر اندازه محل زندگی آنها داشته باشید.

ایجاد خانه برای لاک پشت

لاک پشت ها را می توان با توجه به زیستگاه آنها به دو دسته تقسیم کرد: لاک پشت های زمینی و آبی. لاک پشت های لولادار، لاک پشت های مسکونی یا زمینی هستند. آنها در مناطقی مرطوب مانند خزه جنگل ها در سرتاسر جهان یافت می شوند. اگر در یک منطقه معتدل با دمای متوسط بین ۷۵-۸۵ درجه زندگی می کنید، یک زیستگاه ایده آل برای یک لاک پشت لولادار در اختیار دارید.

لاک پشت
اگر در آب و هوای سردتر یا گرم تر زندگی می کنید، یک جایگاه مخصوص برای لاک پشت لولادار خود ایجاد کنید. لاک پشت های لولادار همچنین برای زنده ماندن به مقدار مشخصی از رطوبت احتیاج دارند، سعی کنید برگ های خشک و پوسیده و خاک مرطوب را در جایگاه لاک پشت خود و همچنین یک جعبه کفش یا گلدان گل دنجی قرار دهید که لاک پشت می تواند زیر آن خزیده تا مخفی شود یا بخوابد. هرگز لاک پشت خود را در فضای باز و در یک محفظه شیشه ای قرار ندهید. شیشه مستعد گرم شدن است و ممکن است باعث مرگ و پختگی حیوان شما شود!!
لاک پشت های آبزی مانند گوش قرمز در زیستگاه طبیعی خود و در مناطق باتلاقی و گل آلود و دارای پوشش گیاهی ضخیم مانند دریاچه ها و حوضچه ها زندگی می کنند. آنها برای اینکه بتوانند شنا کنند و یا در زمین خشک، استراحت کنند، پنهان شوند و یا حمام آفتاب بگیرند، به زیستگاهی با آب تمیز فراوان احتیاج دارند. مخزنی باید به اندازه ای ظرفیت داشته باشد که حداقل ۴۰ گالن را در خود نگه دارد، باید فضای کافی برای لاک پشت خانگی شما داشته باشد تا بتواند در داخل آن به راحتی حرکت کند. قسمت پایینی مخزن را با تعداد زیادی سنگ بپوشانید تا بتواند به زیر آنها نفوذ کرده و امکان حفر داشته باشد. همچنین می توانید یک سنگ بزرگ یا یک چوب شناور را در وسط آب قرار دهید تا لاک پشت جزیره مخصوص به خود را برای آفتاب گرفتن داشته باشد.
شما همچنین می توانید مخزن را با گیاهان مختلف تزئین کنید. گونه های گیاهی مانند Echinodorus، سنبل آبی، اولوا، علف‌آبزیان گزینه های خوبی هستند که می توانند به عنوان بخشی از رژیم غذایی سالم لاک پشت خانگی شما باشند.
به جز یک منطقه مناسب برای شنا، لاک پشت های آبزی به آب اضافی به عنوان آب آشامیدنی نیاز دارند. حتما از آب چشمه طبیعی هم برای مخزن شنا و هم به عنوان آب آشامیدنی استفاده کنید. شیر آب حاوی کلر و فلوئور است که می تواند تعادل pH آب را از بین ببرد و به لاک پشت آسیب برساند.
لاک پشت های زمینی و آبزی، هر دو نیاز به آفتاب گرفتن دارند. اگر لاک پشت خود را در فضای داخلی و بدون دسترسی منظم به مقادیر زیادی از نور طبیعی، نگه دارید، باید یک لامپ آبگیر (که به آن لامپ خورشید نیز گفته می شود) را خریداری کنید که تابش اشعه ماوراء بنفش خورشید را انجام می دهد. اگر لاک پشت خود را در یک فضای بسته و بدون دسترسی منظم به مقادیر زیادی از نور طبیعی نگه دارید، باید یک لامپ که به آن چراغ خورشیدی نیز گفته می شود را خریداری کنید تا کار تابش اشعه فرابنفش خورشید را انجام می دهد. نور خورشید به لاک پشت ها مقدار کافی ویتامین D و کلسیم مورد نیاز برای ثابت نگه داشتن انرژی را می دهد. می توانید لامپ خورشیدی را بر روی تایمر نگه دارید که ۱۲ ساعت آن را روشن می کند و سپس ۱۲ ساعت شب خاموش می شود یا می توانید لامپ را با دست تنظیم کنید. فقط مطمئن شوید که لامپ به اندازه ای نزدیک قرار گرفته است که لاک پشت شما را نسوزاند.

لاک پشت درون لاک خود
گونه های مختلف لاک پشت خانگی برای زیستگاه خود به دمای متفاوتی احتیاج دارند. لاک پشت های خشکی می توانند گرمای بیشتر و برای مدت زمان طولانی تری را در بدن خود نسبت به لاک پشت های آبی حفظ کنند. شما نیاز به پیدا کردن دمای مناسب برای گونه های خود دارید و در اخر اینکه، قاعده کلی نگه داشتن مخزن یا جایگاه لاک پشت در طول روز در حدود ۸۰ درجه و در شب حدود ۷۰ درجه است.

تغذیه لاک پشت خانگی

اکثر لاک پشت ها همه چیز خوار هستند، به این معنی که هم گوشت و هم گیاه می خورند. لاک پشت های لولادار می توانند غذاهای متنوعی از جمله حلزون، کرم ها، جیرجیرک ها، سیب، گوجه فرنگی، طالبی و سبزیجات برگ دار را میل کنند. همچنین برگ های قاصدک برای رژیم غذایی لاک پشت خانگی انتخاب مناسبی است زیرا سرشار از ویتامین A و کلسیم است. با این حال، غذای مطلوب این لاک پشت، حلزون است. جالب است بدانید که لاک پشت ها در دوران جوانی اغلب گوشت می خورند و هر چه سن آنها بالاتر برود به گیاه خواری گرایش پیدا می کنند.
لاک پشت های آبزی باید در آب تغذیه شوند تا بتوانند غذای خود را بلع کنند. لاک پشت گوش قرمز غذاهایی مانند خرچنگ، حلزون و سمندر می خورد. آنها همچنین می توانند مقادیری گوشت، میوه و سبزیجات را به همراه رژیم عادی خود میل کنند. بر خلاف لاک پشت های لولادار، گوش قرمزها همچنان در بزرگسالی نیز به خوردن گوشت ادامه می دهند. متخصصان لاک پشت توصیه می کنند حداقل یک بار در هفته تغذیه لاک پشت های آبزی را به مخزن آنها اضافه کنید. لاک پشت ها دوست دارند طعمه های خود را تعقیب کنند، بنابراین شکار شام می تواند کمی سرگرم کننده و نوعی ورزش محسوب شود!
بسیاری از فروشگاه های حیوانات اهلی، چوب های مخصوصی برای عرضه دارند که برای داشتن یک رژیم غذایی سالم، همه ویتامین ها، مواد معدنی و پروتئین مورد نیاز لاک پشت خانگی را داراست.
جدا از میان وعده های گاه به گاه، لاک پشت های جوان باید دو بار در روز تغذیه شوند. لاک پشت های بزرگسال می توانند هر روز تغذیه شوند (آنها ترجیح می دهند وعده های غذایی خود را صبح زود میل کنند). به رفتار لاک پشت در هنگام گرسنگی توجه کنید. اگر دیدید که به سمت شما میاید و نزدیک سطح آب شنا می کند و با حرکت جویدن دهان خود را باز و بسته می کند به این معنای گرسنه بودن لاک پشت است.

لاک پشت در طبیعت

نحوه نگهداری از لاک پشت خانگی

از آنجا که لاک پشت ها حیوانات خانگی رایجی نیستند، ممکن است پیدا کردن یک فروشگاه حیوانات خانگی که نوع خاصی از غذاهای مورد نیاز شما را داشته باشد مشکل به نظر برسد. ماهی هایی که به عنوان غذا داخل مخزن ریخته می شوند گران هستند و همچنین ممکن است به مخزن آسیب وارد کنند. لاک پشت ها عموماً همه چیز خوار هستند و این مسئله باعث می شود که شما مجبور شوید ذرات تجزیه شده ی این ماهی ها را از داخل مخزن و حتی زیر سنگ های ریز و درشت پاکسازی کنید.
زیستگاه یک لاک پشت نیز توجه زیادی را می طلبد. لاک پشت شما باید همیشه آب مورد نیاز و کافی برای شنا و یا آشامیدن داشته باشد و کمبودی بوجود نیاید، بنابراین تغییر مکرر آب یک امر ضروری محسوب می شود. علاوه بر این، شما حتما باید آب داخل مخزن را فیلتر کنید و از تجمع زباله های ریز و درشت جلوگیری کنید. این زباله ها می تواند شامل گیاهان کپک زده و یا باقی مانده غذاها باشد.
ویروس سالمونلا یکی از شایع ترین ویروس های موجب مسمومیت غذایی محسوب می شود که لاک پشت ها می توانند حامل آن باشند. بهتر است در صورت وجود کودک و فرزند خردسال از قرار دادن بی پروای لاک پشت در کنار آنها بپرهیزید و حتما بعد از هر تماس فیزیکی دستان خود را با صابون های ضد باکتری بشویید.
درست است که لاک پشت ها به اندازه گربه ها و سگ ها به مراقبت روزمره احتیاج ندارند، اما هنوز هم باید برای نگهداری از آنها وقت بگذارید. اکثر لاک پشت هایی که به عنوان یک حیوان خانگی نگهداری می شوند خیلی زود می میرند و دلیل آن هم نبود اطلاعات کافی در خصوص نگهداری انها است. لاک پشت ها به طور طبیعی طول عمر بسیار بالایی دارند، به این معنی که می توانید به عنوان یک حیوان خانوادگی روی آن حساب کنید و برای چند نسل در کنار خانواده از آن مراقبت کنید. بنابراین قبل از تصمیم به تهیه لاک پشت به عنوان حیوان خانگی از آمادگی خود و خانوادتان اطمینان حاصل کنید.

لاک پشت در آب

جهت اطلاعات بیشتر در مورد نگهداری سایر حیوانات خانگی می توانید به صفحه اصلی سانی پت مراجعه کنید.

اینستاگرام سانی پت

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 47 views بار دسته بندی : آبزیان تاريخ : 4 جولای 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها