سانی پت قیمت مرغ مینا در بازار - سانی پت

قیمت مرغ مینا در بازار

مرغ مینا پرنده ای باهوش و دارای توانایی سخن گفتن و تقلید صدا می باشد. به سبب این توانایی مرغ مینا در میان مردم بسیار پرطرفدار است. این پرنده دارای گونه ها و انواع مختلفی است. مرغ مینا بر اساس نوع نژاد و گونه و توانایی سختن گفتن، دارای قیمت های مختلف در بازار می باشد با ما همراه باشید تا با قیمت مرغ مینا در بازار و ویژگی های ظاهری و کلی این پرنده آشنا شوید. مرغ مینا دارای نژاد های گوناگون می باشد که معروف ترین نژاد این پرنده مرغ مینای گوشواره ای و مینای معمولی است.

غذای مرغ مینا نیز می تواند برای شما مفید باشد.

ویژگی های ظاهری و ریخت شناسی مرغ مینا

بدن مرغ مینای اصل دارای پر های قهوه ای، سر و گردن این پرنده دارای پر های مشکی است. نوک و پاهای این پرنده زرد رنگ می باشد و روی سر این پرنده یکسری پرهای سیاه وجود دارد که وقتی این پرنده از کاری متعجب یا هیجان زده می شود این پر های روی سر این پرنده نمایان و مشخص می شودـ دور چشم این پرنده هاله زرد رنگ و نوک بال های این پرنده هم رنگ سیاه و سفید دارد.

صدای مرغ مینا در تاثیرگذاری آن در قیمت مرغ مینا در بازار

مرغ مینا در تقلید صدا کاملا ماهر است و می تواند انواع  آوا ها و صداها را تقلید کند که البته این کار و توانایی نیاز به تمرین و آموزش دارد. با آموزش درست مرغ مینا، این پرنده قادر خواهد بود انواع مختلف صدا را تقلید کند و لحظات مفرح وشادی را برای شما ایجاد کند. البته صدای اصلی و آواز طبیعی مرغ مینا هم صدایی زیبا و گوش نواز است.

قیمت مرغ مینا در بازار

همچنین بخوانید: درمان کچلی مرغ مینا

ریشه نام مرغ مینا

نام مینا از یک کلمه هندی به نام maina مشتق شده است که به معنای پرنده ای از خانواده سار ها می باشد. در فرهنگ هندی مرغ مینا سمبل عشق جاویدان است چرا که این پرنده تا آخر عمر فقط یک جفت دارد.

مرغ مینا یک پرنده خانگی مناسب و متداول می باشد، این پرنده علاوه بر سخنگو بودن، قیمت مناسب تری هم نسبت به بقیه پرندگان خانگی مثل طوطی دارد. مرغ مینا انواع و اقسام گوناگونی دارد که بر اساس نوع و گونه دارای قیمت های گوناگونی هم می باشد.

غذای مرغ مینا چیست؟!

یکی از موارد اصولی مهم در نگهداری مرغ مینا در منزل، غذای مرغ مینا است. شما می توانید با رعایت این اصول به بهترین شکل ممکن از مرغ مینا در منزلتان نگهداری کنید و تا سال ها از شیرین زبانی های جذاب این پرنده لذت ببرید.

برخی از مرغ های مینا در تمام روز های هفته دارای رژیم غذایی خاص و اختصاصی می باشند که طبق برنامه دامپزشک این رژیم غذایی تنظیم شده است. اما در بعضی از پرنده فروشی ها، در هنگام فروش مرغ مینا، دانه پارس را به عنوان غذای اصلی مرغ مینا به فروشندگان معرفی می کنند، در صورتی که دادن این دانه به این پرنده اشتباه محض است.

فروشگاه سانی پت

چرا نباید از دانه پارس در رژیم غذایی مرغ مینا استفاده کرد؟!

دانه پارس در واقع یک نوع پلت است که در صنعت دام و طیور به عنوان غذای پرندگان استفاده و مصرف می شود. پلت در واقع مخلوطی از مواد خرد شده، توسط دستگاه است. پایه غذایی پلت های پارس در واقع ذرت، سویا، گندم و غلات است. مهمترین علت مضر بودن دانه پارس برای مرغ مینا این است که دانه پارس حاوی آهن بالایی می باشد. اگر این دانه توسط مرغ مینا مصرف شود به بیماری ذخیره آهن مبتلا شده در نتیجه دچار آسیب کبدی و نهایت مرگ می شود.

غذای مرغ مینا در جنگل ها و مراتع

در واقع مینا پرنده ای همه چیز خوار است و از حشرات مختلفی مثل حشرات و لارو آن ها، دوزیستان، انواع گوناگون میوه ها، مارمولک ها، تخم پرندگان و نوزاد پرندگان  دیگر برای تامین غذای خود استفاده می کنند.

مناسب ترین غذای مرغ مینا

بهترین و کامل ترین غذای مرغ مینا مخلوطی از لیست زیر می باشد:

  • ۷۰% غذای مینا باید پلت تجاری مخصوص مرغ مینا باشد که کمتر از ۹۰ میلی گرم در هر کیلوگرم آهن دارد.
  • تنوع بالایی از میوه ها و سبزیجات مفید برای مرغ مینا می توان استفاده کرد از جمله این میوه ها و سبزیجات می توان به سیب، گیلاس، هلو، نخود فرنگی، مارچوبه، موز، ذرت و اناناس و… می توان اشاره کرد.
  • آب تازه
  • حشرات با پوشش سخت مانند جیرجیرک به صورت روزانه یا یک روز در میان

عوامل تاثیر گذار در قیمت مرغ مینا در بازار

  • نوع نژاد مرغ مینا
  • توانایی سخن گفتن
  • نوع تغذیه ای که دارد.
  • شکل و زیبایی ظاهری مرغ مینا

قیمت مرغ مینا در بازار

قیمت مرغ مینا

مرغ مینا بسته به فاکتور های ذکر شده، قیمت های گوناگونی دارد  و نمی توان یک قیمت ثابت را برای ان بیان کرد. معمولا قیمت مرغ مینا از ۵۰۰هزار تومان تا چند میلیون متغیر است که بر اساس نوع نژاد و گونه این قیمت فرق دارد. اگر شما قصد خرید مرغ مینا دارید می توانید با مراجعه به پرنده فروشی ها و یا مراجعه به سایت های آنلاین فروش پرندگان، از قیمت انواع مرغ  مینا در بازار آگاه شوید.

مطالب مرتبط: معنی صدای مرغ عشق

ما در این مطلب سعی کردیم تا به طور خلاصه مرغ مینا را به شما معرفی کنیم  تا با آشنا شدن با خصوصیات رفتاری و شیوه زندگی این پرنده، بتوانید یک خرید مناسب را انجام دهید و با اشنا شدن با نحوه زندگی این پرنده بتوانید به نحوی صحیح و اصولی این پرنده را در منزل نگهداری کنید و تا سال ها از صداهایی که این پرنده می سازد نهایت لذت را ببرید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 115 views بار دسته بندی : پرندگان تاريخ : 1 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها