سانی پت طوطی کاکادو ملوکان - سانی پت

آشنایی با طوطی کاکادو ملوکان

کاکادو ملوکان یا کاکاتوی ملوکان یکی از انواع مختلف طوطی ها است که از نظر ظاهری جذابیت بسیاری دارد به طوری که این طوطی دوست داشتنی باعث جذب افراد بسیاری برای نگه داری آن ها در قفس و در منزل خود شده اند. طوطی کاکادو ملوکان به عنوان پرنده های زینتی و سرگرم کننده شناخته می شوند. ممکن است شما در منزل خود یا اطرافیان تان این طوطی را دیده باشید.

 طوطی کاکادو ملوکان دارای گونه ها ی مختلفی است. پراکندگی جغرافیایی کاکاتو شامل جزایر سوام و امبوینا می شود اما این مناطق خاستگاه آن ها نیست و طوطی ها به آن جا منتقل شده اند. توانایی تقلید صدا و تکرار کلمات در این پرنده بسیار پایین و ضعیف است از طوطی کاکاتو ملوکان به عنوان یک حیوان خانگی زیبا و بامزه یاد می شود. در این مقاله قصد داریم انواع طوطی کاکادو ملوکان، نحوه ی زندگی، خصوصیت های رفتاری و ظاهری اش، تولید مثل و تغذیه ی آن را بررسی کردیم. پس چنان چه شما عزیزان تمایل دارید در مورد این طوطی با نمک و دوست داشتنی اطلاعات بیش تری به دست بیاورید با ما همراه باشید.

فروشگاه سانی پت

ویژگی های ظاهری

طول بدن طوطی کاکادو ملوکان از نوک منقار ان تا انتهای دمش ۵۰ تا ۵۲ سانتی متر است و از نظر جثه یک طوطی بزرگ به حساب می آید. این پرنده در رنگ های مختلفی دیده می شود. دسته ای از کاکادو ملوکان ها صورتی تیره هستند و دسته ی دیگر به رنگ سفید اند. اما برای شناسایی این طوطی می توانید از تاج بزرگ ان که دارای پر هایی به رنگ صورتی است کمک بگیرید.

 تاج کاکادو ملوکان مشخصه ی بارز این پرنده است و باعث شده هیچ گاه با پرنده های دیگر اشتباه گرفته نشود. برای این که بتوانید  جنس ماده را از نر طوطی کاکادو ملوکان تشخیص دهید می توانید از رنگ چشمان آن ها کمک بگیرید. رنگ چشم کاکادو ملوکان جنس نر سیاه و کاکادو ملوکان ماده قهوه ای می باشد. هم چنین چشم کاکادو ملوکان نا بالغ دارای عنبیه ی خاکستری رنگ است.

ویژگی های ظاهری طوطی کانور نیز می تواند برای شما جذاب باشد.

"<yoastmark

ویژگی های رفتاری طوطی کاکادو ملوکان

طوطی کاکادو یک طوطی مهربان و اجتماعی است و دوست دارد با صاحب خود دوست بشود. اما صاحب پرنده اگر حواسش را جمع نکند و به پرنده اش بی اعتنایی و بی توجهی بکند باید منتظر قهر و افسردگی و هم چنین خشونت این طوطی حساس و زود رنج باشد. چرا که کاکادو ملوکان بسیار با هوش و می تواند بی توجهی صاحب اش را به راحتی متوجه شود. در زمان خریداری کاکاتو حتما مواظب باشید که طوطی کاکادو ملوکان جوجه را انتخاب کنید چرا که کاکاتو های سن دار و مسن به هیچ وجه رام شدنی نیستند و شما را با دردسر روبه رو می کنند.

در زمان عصبانیت این پرنده هرگز از سلاح قوی و با قدرت آن یعنی منقار اش غافل نشوید! بنابراین اگر می خواهید طوطی را عصبانی نکنید تا به شما آسیبی وارد نکند همیشه مواظب رفتار محبت آمیز خود با آن ها باشید. نکته ی قابل توجه در پرورش کاکادو ملوکان این است که اگر این طوطی را در منزل تان نگه می دارید باید گمان کنید که در حال پرورش و رشد یک کودک هستید. این پرنده تمایل دارد که ساعاتی از روز را در بیرون از قفس فعالیت کند و اگر شما آن ها را از قفس شان خارج نکنید شروع به جیغ زدن می کنند.

مطالب مرتبط: معنی صدای طوطی برزیلی

داشتن برنامه ریزی

 اما دقت کنید که زیاد آن ها را بیرون نگذارید تا لوس نشوند. بهترین کار این است که برای بیرون بردن و درون نگه داشتن آن ها برنامه ریزی ساعتی داشته باشید تا مثل یک کودک تنظیم شود. سعی کنید برای طوطی کاکادو ملوکان بزرگ ترین قفس را انتخاب کنید چرا که همان طور که گفته شد این پرندگان نمی توانند مدت زیادی را در یک جای تنگ و کوچک بمانند.

یادتان باشد که در قفس آن مقداری وسایل اسباب بازی قرار دهید تا با آن ها سرگرم بشود! هنگامی که کاکاتو ملوکان های وارداتی را در خانه خود نگه می داریدممکن است در روز های اول خجالتی باشد و گاهی اگر احساس ترس کند شروع به کشیدن جیغ های بلندی بکند اما نگران نباشید این حالت ها فقط برای روز های اول است و پس از گذشت مدت زمان کوتاهی طوطی با صاحب خود احساس وابستگی پیدا می کند و اهلی می شود.

انواع گونه های مختلف طوطی کاکادو

طوطی کاکادو دارای نژاد های مختلف است که چند نمونه از آن ها عبارت اند از:

کاکادوی سیاه منقار کوتاه، کاکادوی سیاه دم زرد، طوطی کامادو گوفین، گنگ گنگ کاکادو، کاکادو کورلا، کاکادو گالا رزبرست، کاکادو کاکال زرد بزرگ، کاکادوی نوک دراز، کاکادوی چشم آبی.

"<yoastmark

تغذیه ی طوطی کاکادو ملوکان

این پرنده زیبا از انواع میوه ها و سبزیجات تازه تغذیه می کنید. شما نیز می توانید برای تغذیه ی کاکادو ملوکانی که در منزل نگه داری می کنید از سبزیجات و میوه ها استفاده کنید. میوه هایی مانند هلو، آلو، شلیل، زرد آلو و … مناسب اند. هم چنین سبزیجاتی مثل کاهو، کرفس، اسفناج، گل کلم، هویج و … قابل استفاده اند. مراقب باشید که حتما تازه و سالم باشند. در مغازه های پرنده فروشی معتبر می توانید غذای آماده ی طوطی را تهیه کنید.

آب طوطی کاکادو ملوکان باید همواره تمیز و تازه در دسترس او باشد و مراقب باشید که اگر آب آن آلوده بشوند ممکن است باعث مریض شدن طوطی شود پس آن را مرتب و به طور روزانه تعویض کنید. حواس تان باشد که اگر عضو کوچکی در خانواده دارد با استفاده از غفلت شما از خوراکی های خود مانند چیپس و پفک و سیب زمینی که چربی دار و مضر برای طوطی هستند به آن نخورانند.

جفت گیری و تولید مثل طوطی کاکادو ملوکان

طوطی کاکادو ملوکان در هر بار جفت گیری به طور معمول سه عدد تخم می گذارد و کاکادو ملوکان ماده به مدت تقریبا ۲۸ روز بر روی تخم هایش می خوابد. پس از طی این دوره جوجه های طوطی سر از تخم در می آورند. این نژاد از طوطی های نر و ماده به مدت ۸ تا ۹ هفته  ازجوجه هایشان مراقبت و نکه داری می کنند و آن ها را برای پرواز آماده می کنند. بعد از ۸ تا ۹ هفته جوجه کاکاتو ها توانایی پرواز و مستقل شدن را دارند.

مقاله پیشنهادی: طوطی رزیلا

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 125 views بار دسته بندی : پرندگان تاريخ : 26 دسامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها