سانی پت طوطی کاکلی سینه صورتی - سانی پت

معرفی طوطی کاکلی سینه صورتی

طوطی سانان گروهی از پرندگان زینتی و سرگرم کننده و در بعضی گونه ها سخن گو هستند. این پرنده ها از طرف داران بسیاری برای نگه داری ان ها در منزل برخوردارند. هر کدام از انواع طوطی ها دارای خواص و ویژگی های منحصر به فردی است که مطالعه درباره ی دنیای زندگی آن ها بسیار جذاب و هیجان بر انگیز است. آیا شما تا به حال اسم طوطی کاکلی سینه صورتی به گوش تان خورده است؟؟

البته ممکن است خیلی از شما این طوطی در منزل دوستان یا اشنایان تان دیده باشید اما درمورد ویژگی ها و زندگی آن ها بی اطلاع باشید. ما در این مقاله سعی کرده ایم که تمام اطلاعات جالب از زندگی و ظاهر طوطی کاکلی سینه صورتی را در اختیار شما بگذاریم. پس اگر هر یک از شما کاربران گرامی درصدد نگه داری این طوطی زیبا و با نمک هستید برای دانستن نکات لازم درمورد پرورش این پرنده با ما همراه باشید.

مقاله پیشنهادی: معنی صدای طوطی برزیلی

طوطی کاکلی سینه صورتی که با اسم گالا رز هم معروف است یکی از همین طوطی های دوست داشتنی و زیبا است. این طوطی از هوش بسیار و زیبایی چشم گیری برخوردار است و این دو ویژگی آن باعث جلب توجه افراد زیلدی و به خصوص پرنده دوستان شده است. طوطی کاکلی سینه صورتی یکی از گسترده ترین گونه ها طوطی کاکاتو محسوب می شود. محل زیست این طوطی ها تقریبا در منطقه های باز در همه ی قسمت های استرالیا یافت کرد. البته با توجه به محبوبیت این پرندگان امروزه می توان آن را در کشور های مختلف در باغ وحش پرندگان و نیز در مغازه های پرنده فروشی با اعتبار و معروف پیدا کرد.

فروشگاه سانی پت

خصوصیات ظاهری طوطی کاکلی سینه صورتی

طوطی کاکلی سینه صورتی همان طور که از اسمش پیدا است در قسمت سینه اش رنگ صورتی دیده می شود هم چنین صورت و کاکل آن که متحرک است نیز به رنگ صورتی هستند. منقار کاکلی سینه صورتی استخوانی رنگ است. در بخش فوقانی و دم این طوطی پر ها خاکستری کم رنگ و نقره ای کم رنگ هستند. پا های طوطی نیز به رنگ خاکستری می باشند. این ترکیب رنگ باعث چشم نوازی و جذابیت این طوطی کاکلی سینه صورتی شده است. تشخیص جنسیت نر و ماده ی این پرنده کار مشکلی است چرا که این دو از نظر ظاهری بسیار شبیه به یک دیگر هستند.

تنها تفاوت های جزئی بین جنس نر و ماده ی طوطی کاکلی در رنگ عنبیه ی چشم های آن ها است. رنگ عنبیه ی چشم ماده، قهوه ای مایل به قرمز و رنگ عنبیه ی چشم جنس نر آن قهوه ای تیره مایل به سیاه است. دقت کنید که گالا رز های کم سن و سال تر رنگ های ملایم تری نسبت به انواع بزرگ سال دارند. طول بدن گالا ها ۱۴ اینچ یا ۳۵ سانتی متر از ابتدای نوک تا انتهای دم آن ها است. دم کاکلی سینه صورتی کوتاه است. وزن این طوطی تقریبا ۲۷۰ تا ۳۵۰ گرم است و از لحاظ جثه یک طوطی متوسط به شمار می آید.

طوطی کاکلی سینه صورتی

خصوصیات رفتاری طوطی کاکلی سینه صورتی

کاکلی یک پرنده ی بسیار مهربانی است که توانایی برقراری ارتباط با انسان ها را دارد. این طوطی به راحتی با زندگی اجتماعی سازگار می شوند. گالا رز ها معمولا به صورت دسته جمعی و گله ای برای پیدا کردن غذا مسافت های طولانی را پرواز می کنند و گاه در در آسمان به صورت آکروباتیک پرواز می کنند. تعداد طوطی های گالا رز هر گله ی بزرگ ان ها معمولا شامل ۱۰۰۰ طوطی و یا بیش تر است.

زیستگاه و پراکندگی جغرافیایی

این پرنده به جز در منطقه های خشک و نیز در شمال شبه جزیره ی کیپ یورک در تمام ایالت های استرالیا یافت می شوند. برخی از پژوهش گران در این حوزه معتقد اند که گالا رز ها بومی تاسمانی می باشند اما صحت این قضیه هنوز به طور قطعی مشخص نشده است. اولین پیشینه ی طوطی کاکلی سینه صورتی مربوط به منطقه ی کولئیدون در نیوزیلند است و سند های بسیاری درباره ی آن موجود است.

 کوکاتو گالا رز ها گاهی برای پیدا کردن غذا به صورت دسته جمعی و گله ای دور یک دیگر جمع می شوند و بر روی زمین در منطقه های بازی که علف زار هستند شروع به راه رفتن می کنند. این پرنده های بامزه ممکن است در مناطق شهری هم ساکن شوند. از جمله ی این شهر ها می توان به پرت، ملبورن و آدلاید اشاره کرد. این طوطی ها در شهر ها در زیستگاه ها و مناطق باز ساکن می شوند تا بتوانند از درخت های پراکنده ی آن به عنوان پناه گاه استفاده کنند.

درباره زیستگاه طوطی ماکائو آبی طلایی نیز می توانید اطلاعاتی را به دست بیاورید.

طول عمر طوطی کاکلی سینه صورتی

احتمال این که میزان عمر طوطی کاکلی سینه صورتی ای در طبیعت رها باشد به بالا تر از ۲۰ سال برسد کم تر است. چرا که عوامل تهدید کننده ی آن ها در طبیعت بسیار است. برای مثال این طوطی ها ممکن است در بعضی از مناطق کشاورزی توسط انسان ها مورد اذیت و آزار قرار بگیرند، یا شکار چیان دیگری مثل شاهین سیاه، عقاب کوچک و قوش تیز پرواز آن ها را شکار کنند.

 هم چنین دیده شده که برخی از این گالا رز ها در اثر ترافیک جان خود را از دست داده اند. اما طوطی های سینه صورتی ای که در منزل توسط انسان ها نگه داری می شوند اگر دارای توجه و رسیدگی کافی و رژیم غذایی با کیفیت و نیز شرایط محیطی مناسب باشند می توانند تا ۷۰ یا ۸۰ سالگی هم عمر کنند. در مجموع متوسط عمر طوطی سینه صورتی را می توان ۴۰ سال گفت.

طوطی کاکلی سینه صورتی

تغذیه

به طور کلی این پرنده عمدتا بر روی زمین شروع به تغذیه می کند. غذای مورد علاقه ی آن ها سر شاخه های محصولات، گیاهان و علف ها می باشند. هم چنین پوشال ذرت منبع تغذیه ی بزرگ ترین گله های نیوزیلند است. در مجموع می توان گفت بذر های محصول های اصلاح شده و ذراعی غلات مهم ترین منبع غذایی طوطی کاکلی سینه صورتی است. بنابراین اگر شما طوطی گالا رز در منزل پرورش می دهید می دهید می توانید از موارد نام برده شده برای تغذیه ی آن ها استفاده کنید. هم چنین در مغازه های پرنده فروشی غذای مخصوص این طوطی موجود است که می توانید ان را برای گالا رز تان تهیه کنید.

توانایی سخن گفتن

این پرنده استعداد سخن گفتن را دارد. اگر شما به طور صحیح و اصولی با آن ها تمرین کنید می توانید کلماتی را به آن ها یاد بدهید. هر دو جنس نر و ماده ی طوطی کاکلی سینه صورتی توانایی سخن گفتن و تکرار کلمات پس از آموزش را دارند اما جالب توجه است که استعداد تکلم و تکرار در جنس نر گالا رز نسبت به ماده ی آن بیش تر است.

جفت گیری و تولید مثل طوطی کاکلی سینه صورتی

طوطی گالا رز یکی از پرندگان وفادار به همسر یا جفت خود می باشند. آن ها برای جفت گیری در تنه ی درختان لانه سازی می کنند و در یک کلاچ ۲ تا ۵ عدد تخم سفید رنگ وجود دارد. پس از تخم گذاری طوطی کاکلی سینه صورتی نر یا ماده به مدت ۲۵ روز بر روی تخم ها می خوابند. طوطی های نر و ماده به صورت نوبتی و اشتراکی این کار را می کنند. پس از بیرون آمدن جوجه ها از تخم تا حدود ۴۹ روز برای پرواز و مستقل شدن آماده می شوند. پس از گذشت این مدت می توانند لانه ها را ترک کنند.

مقاله پیشنهادی: طوطی پروتلت

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 141 views بار دسته بندی : پرندگان تاريخ : 26 دسامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها