سانی پت غذای مرغ مینا - سانی پت

مرغ مینا یک پرنده زیرک و مقلد صدای ماهر، با نمک از خانواده سار ها می باشد که به عنوان پرنده خانگی در ایران استفاده می شود. اما چون بسیاری از افراد اطلاعاتی در مورد نوع غذای مرغ مینا، رژیم غذایی مینا، نگهداری مرغ مینا ندارند، این پرنده مدت زیادی در خانه و قفس دوام نمی آورد. مرغ مینا به سبب اینکه می تواند سخن گو باشد و صدا و آوا ها را تقلید کند بسیار در بین مردم پرطرفدار است. مرغ مینا بعد از کاسکو بیشترین توانایی را در سخن گفتن و تقلید کردن دارد. ما در این مطلب ابتدا شما را با برخی ویژگی های ظاهری و رفتاری مرغ مینا آشنا می کنیم سپس در مورد غذای مرغ  مینا و رژیم غذایی خاص این پرنده صحبت می کنیم پس با ما همراه باشید.

شمایل ظاهری مرغ مینا

بدن مرغ مینای اصل دارای پر های قهوه ای، سر و گردن این پرنده دارای پر های مشکی است. نوک و پاهای این پرنده زرد رنگ می باشد و روی سر این پرنده یکسری پرهای سیاه وجود دارد که وقتی این پرنده از کاری متعجب یا هیجان زده می شود این پر های روی سر این پرنده نمایان و مشخص می شودـ دور چشم این پرنده هاله زرد رنگ و نوک بال های این پرنده هم رنگ سیاه و سفید دارد.

آوا و صدای مرغ مینا

مرغ مینا در تقلید صدا کاملا ماهر است و می تواند انواع  آوا ها و صداها را تقلید کند که البته این کار و توانایی نیاز به تمرین و آموزش دارد. با آموزش درست مرغ مینا، این پرنده قادر خواهد بود انواع مختلف صدا را تقلید کند و لحظات مفرح وشادی را برای شما ایجاد کند. البته صدای اصلی و آواز طبیعی مرغ مینا هم صدایی زیبا و گوش نواز است.

غذای مرغ مینا

همچنین بخوانید: وسایل قفس مرغ مینا

منشا اسم مینا از کجاست؟!

نام مینا از یک کلمه هندی به نام maina مشتق شده است که به معنای پرنده ای از خانواده سار ها می باشد. در فرهنگ هندی مرغ مینا سمبل عشق جاویدان است چرا که این پرنده تا آخر عمر فقط یک جفت دارد.

مرغ مینا یک پرنده خانگی مناسب و متداول می باشد، این پرنده علاوه بر سخنگو بودن، قیمت مناسب تری هم نسبت به بقیه پرندگان خانگی مثل طوطی دارد. مرغ مینا انواع و اقسام گوناگونی دارد که بر اساس نوع و گونه دارای قیمت های گوناگونی هم می باشد.

رژیم غذایی و غذای مرغ مینا!

یکی از موارد اصولی مهم در نگهداری مرغ مینا در منزل، غذای مرغ مینا است. شما می توانید با رعایت این اصول به بهترین شکل ممکن از مرغ مینا در منزلتان نگهداری کنید و تا سال ها از شیرین زبانی های جذاب این پرنده لذت ببرید.

برخی از مرغ های مینا در تمام روز های هفته دارای رژیم غذایی خاص و اختصاصی می باشند که طبق برنامه دامپزشک این رژیم غذایی تنظیم شده است. اما در بعضی از پرنده فروشی ها، در هنگام فروش مرغ مینا، دانه پارس را به عنوان غذای اصلی مرغ مینا به فروشندگان معرفی می کنند، در صورتی که دادن این دانه به این پرنده اشتباه محض است.

خرید انواع غذای پرنده

دلیل مضر بودن دانه پارس برای تغذیه مرغ مینا چیست؟!

دانه پارس در واقع یک نوع پلت است که در صنعت دام و طیور به عنوان غذای پرندگان استفاده و مصرف می شود. پلت در واقع مخلوطی از مواد خرد شده، توسط دستگاه است. پایه غذایی پلت های پارس در واقع ذرت، سویا، گندم و غلات است. مهمترین علت مضر بودن دانه پارس برای مرغ مینا این است که دانه پارس حاوی آهن بالایی می باشد. اگر این دانه توسط مرغ مینا مصرف شود به بیماری ذخیره آهن مبتلا شده در نتیجه دچار آسیب کبدی و نهایت مرگ می شود.

غذای مرغ مینا در طبیعت چیست؟!

در واقع مینا پرنده ای همه چیز خوار است و از حشرات مختلفی مثل حشرات و لارو آن ها، دوزیستان، انواع گوناگون میوه ها، مارمولک ها، تخم پرندگان و نوزاد پرندگان  دیگر برای تامین غذای خود استفاده می کنند.

غذای مرغ مینا

همچنین بخوانید: افسردگی مرغ مینا

کاملترین و بهترین غذای مرغ مینا چیست؟!

بهترین و کامل ترین غذای مرغ مینا مخلوطی از لیست زیر می باشد:

  • ۷۰% غذای مینا باید پلت تجاری مخصوص مرغ مینا باشد که کمتر از ۹۰ میلی گرم در هر کیلوگرم آهن دارد.
  • تنوع بالایی از میوه ها و سبزیجات مفید برای مرغ مینا می توان استفاده کرد از جمله این میوه ها و سبزیجات می توان به سیب، گیلاس، هلو، نخود فرنگی، مارچوبه، موز، ذرت و آناناس و… می توان اشاره کرد.
  • آب تازه
  • حشرات با پوشش سخت مانند جیرجیرک به صورت روزانه یا یک روز در میان

نکته:  برای اطمینان از اینکه مینای شما تمام مواد غذایی لازم  را به طور روزانه و دائم دریافت می کند. می توانید از غذای مخصوص مینا همراه با میل ورم و غذای تقویتی مرغ مینا به صورت یک روز در میان استفاده کنید.

نکته: آواکادو برای مرغ مینا سمی است.

اگر مرغ مینا میوه ای نمی خورد هر روز به دادن میوه به مرغ مینا اصرار کنید تا کم کم عادت کند و بخورد.

در دادن مکمل غذایی به مرغ مینا نهایت دقت را داشته باشید چرا که بعضی از مکمل های غذایی حاوی آهن بالایی بوده که نهایت منجر به آسیب کبدی و مرگ مرغ مینا می شود.

در نگهداری مرغ مینا توجه به تغذیه مرغ مینا یک امر کاملا ضروری است و با رعایت چند نکته ساده می توان از مرغ مینا سال های سال در منزل نگهداری کرد.

اینستاگرام سانی پت

دانستنی های جالب درباره مرغ مینا:
قیمت مرغ مینا در بازار
عمر مرغ مینا
مشکلات پرنده مینا
انواع اسباب بازی مرغ مینا
آموزش مرغ مینا
شرایط نگهداری مرغ مینا در منزل                                                                                                                                                      درمان کچلی مرغ مینا

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 80 views بار دسته بندی : پرندگان تاريخ : 26 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها