سانی پت عمر مرغ مینا - سانی پت

عمر مرغ مینا

عمر مرغ مینا از دور های حساس زندگی این پرنده به حساب می آید پس باید بهترین کار ها را برای افزایش عمر و بهبود عمر این پرنده به خصوص در منزل، انجام داد. مرغ مینا به دلیل سخنگو بود جزو پر طرفدار ترین پرندگان خانگی است. عمر و ماندگاری مرغ مینا تا حد زیادی به نحوه نگهداری مرغ مینا، غذای مرغ مینا و نوع گونه و نژاد مرغ مینا بستگی دارد. عمر مرغ مینا در طبیعت با عمر این پرنده در قفس و منزل متفاوت است. ما در این مطلب پس از معرفی کلی و ظاهری مرغ مینا، نحوه نگهداری مرغ مینا در منزل  و طول عمر مرغ مینا صحبت می کنیم پس با ما همراه باشید.

وسایل مرغ مینا نیز می تواند برای شما جالب باشد.

خصوصیات ظاهری

بدن مرغ مینای اصل دارای پر های قهوه ای، سر و گردن این پرنده دارای پر های مشکی است. نوک و پاهای این پرنده زرد رنگ می باشد و روی سر این پرنده یکسری پرهای سیاه وجود دارد که وقتی این پرنده از کاری متعجب یا هیجان زده می شود این پر های روی سر این پرنده نمایان و مشخص می شودـ دور چشم این پرنده هاله زرد رنگ و نوک بال های این پرنده هم رنگ سیاه و سفید دارد.

توانایی شگفت انگیز مرغ مینا در تقلید صدا

مرغ مینا در تقلید صدا کاملا ماهر است و می تواند انواع  آواها و صداها را تقلید کند که البته این کار و توانایی نیاز به تمرین و آموزش دارد. با آموزش درست مرغ مینا، این پرنده قادر خواهد بود انواع مختلف صدا را تقلید کند و لحظات مفرح و شادی را برای شما ایجاد کند. البته صدای اصلی و آواز طبیعی مرغ مینا هم صدایی زیبا و گوش نواز است.

ریشه اسم مرغ مینا!

نام مینا از یک کلمه هندی به نام maina مشتق شده است که به معنای پرنده ای از خانواده سار ها می باشد. در فرهنگ هندی مرغ مینا سمبل عشق جاویدان است چرا که این پرنده تا آخر عمر فقط یک جفت دارد.

مرغ مینا یک پرنده خانگی مناسب و متداول می باشد، این پرنده علاوه بر سخنگو بودن، قیمت مناسب تری هم نسبت به بقیه پرندگان خانگی مثل طوطی دارد. مرغ مینا انواع و اقسام گوناگونی دارد که بر اساس نوع و گونه دارای قیمت های گوناگونی هم می باشد.

عمر مرغ مینا

فاکتور های موثر در طول عمر مرغ مینا

  • رژیم غذایی درست
  • نحوه نگهداری درست و اصولی در منزل
  • نحوه رفتار با مرغ مینا

رژیم غذایی مرغ مینا چقدر در طول عمر مرغ مینا موثر است؟!

اگر کمی به شیوه زندگی و خصوصیات رفتاری مرغ مینا دقت کنید متوجه می شوید که مهمترین عامل در افزایش طول عمر مرغ مینا، تغذیه و رژیم غذایی  مرغ میناست. غذای مرغ مینا هر چیزی می تواند باشد اما بهتر است از سبزیجات و میوه های گوناگونی هم برای تغذیه مرغ مینا استفاده کرد. می توانید  از برنامه غذایی که دکتر دامپزشک برای مرغ مینا تجویز کرده است استفاده کنید تا تمام مواد غذایی مورد نیاز مرغ مینا تامین شود. پس رژیم غذایی و تغذیه مرغ مینا از عوامل مهم در تعیین طول عمر مرغ میناست.

عمر مرغ مینا چقدر است؟

عمری که به این پرنده نسبت داده شده است، در طبیعت چیزی حدود ۴سال است ولی در منزل تا ۱۲سال عمر می کند که اگر به روش درست و اصولی از این پزنده نگهداری شود می تواند بیشتر از ۱۲سال عمر کند.

فروشگاه سانی پت

روش تعیین سن مرغ مینا

اگر شما یک مرغ مینا را خریداری کرده اید شاید برایتان جالب باشد که بدانید این پرنده چند سال دارد، دامپزشک با بررسی نوک و پر و بال مرغ مینا می تواند سن این پرنده را تعیین کند اما یک روش کلی و راحت برای تعیین سن مرغ مینا وجود دارد. در این روش دور چشم پرنده را نگاه کنید اگر سفید بود مرغ مینا جوان است اما اگر تیره بود مرغ مینا مسن است.

نحوه نگهداری مرغ مینا به عنوان یک روش مهم در افزایش عمر مرغ مینا

برای نگهداری مرغ مینا در بهترین حالت، به گونه ای که عمر کلی این پرنده در منزل افزایش  یابد رعایت سه نکته زیر ضروری است:

  • تغذیه اصولی و درست
  • قفس و وسایل قفس مناسب مرغ مینا
  • آموزش دادن صحیح به مرغ مینا

قفس مناسب برای نگهداری 

این پرنده به سبب هوش و ذکاوتی که دارد بسیار حساس می باشد و مشتاق است که مدام با اعضای خانواده در تماس باشد پس بهتر است قفس مرغ مینا در پر رفت و امد ترین و شلوغ ترین نقطه منزل باشد تا مرغ مینا افسرده نشود و سرحال باقی بماند که این خود عامل مهمی در طول عمر می باشد. مرغ مینا پرنده پر تحرکی است پس باید قفس این پرنده فضای کافی برای حرکت و پرواز مینا را داشته باشد. چوب زیر پای مرغ مینا باید از جنس چوب درخت طبیعی باشد. بهتر است از چوب درخت های گوناگون با ضخامت های مختلف استفاده کنید تا مرغ مینا حس نزدیکی به طبیعت را داشته باشد. بهتر است داخل قفس یک ظرف آب برای حمام و آب تنی مرغ مینا قرار بگیرد.

عمر مرغ مینا

همچنین بخوانید: درمان کچلی مرغ مینا

مرغ مینا از معدود پرندگانی است که با زندگی در قفس و آپارتمان سازگار است و می توان تا سال های سال از این پرنده  در منزل نگهداری کرد به شرط اینکه با نحوه نگهداری و رژیم غذایی این پرنده آشنا باشید چون  مرغ مینا پرنده باهوش و حساسی است و اگر کمی با این پرنده بد رفتاری شود مرغ مینا قهر کرده و افسرده می شود و احتمال مرگ زود هنگام این پرنده هم افزایش می یابد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 242 views بار دسته بندی : پرندگان تاريخ : 26 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها