سانی پت طوطی کاکلی کاکل گوگردی - سانی پت

آشنایی با طوطی کاکلی کاکل گوگردی

شاید شنیدن اسم طوطی شما را به یاد داستان دوران مدرسه طوطی و بازرگان بیندازد و حس خوب نوستالژیک را به شما تزریق کند. همیشه خواندن و دیدن زندگی حیوانات برای انسان ها جالب و هیجان انگیز بوده است. افراد بسیاری هستند که از بین حیوانات به دسته ی پرندگان علاقه ی بیش تری دارند. در بین پرندگان طوطی سانان پر طرف دار ترین و زیباترین گروه می باشند که همواره افراد زیادی به نگه داری و پرورش آن ها در منزل علاقه نشان داده اند.

خانواده ی طوطی سانان دارای رفتار ها و حرکات و نیز استعداد های خاصی هستند که اگر شما در صدد پرورش یکی از آن ها هستید باید حتما قبل از آن درباره ی ویژگی و خصوصیات آن گونه از طوطی ها اطلاعات لازم را به دست بیاورید تا بتوانید آن ها را درست و اصولی پرورش دهید. طوطی سانان دارای گونه های بسیار زیادی است که هر کدام از گونه ها خصوصیات خاص خود را دارد و اشنایی با هر کدام از آن ها بسیار هیجان انگیز و دوست داشتنی است.

مطالب مرتبط: معنی صدای طوطی برزیلی

 طوطی کاکلی کاکل گوگردی یکی از انواع این طوطی ها است که از نظر ظاهری دارای جذابیت و زیبایی بسیاری می باشد و علاوه بر آن حرکات و رفتار های با مزه ای که دارد باعث شده به یک پرنده ی یرگرم کننده و زینتی در منازل افراد علاقه مند تبدیل بشود. شاید شما این طوطی را در منزل دوستان و اشنایان خود دیده و زیبایی آن را از نزدیک مشاهده کرده باشید. اگر تمایل دارید اطلاعات بیش تری در مورد این طوطی زیبا داشته باشید می توانید ما را در ادامه ی این مقاله همراهی کنید. ما در مورد نحوه ی زندگی و خصوصیات ظاهری و رفتاری و نیز محل زندگی آن ها اطلاعاتی در اختیار تان قرار خواهیم داد.

طوطی کاکلی کاکل گوگردی

خاستگاه و محل زندگی طوطی کاکلی کاکل گوگردی

طوطی کاکلی کاکل گوگردی به طور عمده در مناطق استرالیا و گینه نو یافت می شوند.

در استرالیا طوطی های کاکل گوگردی در بخش های شرقی و شمالی آن پراکنده اند. این طوطی ها در اطراف شهر های ملبورن، سیدنی، کانبرا، آدلاید و بریزین قابل مشاهده اند. در گینه نو نیز در همه ی مناطق آن به جز در مناطق مرتفع و کوهستانی و در جزیره های waigeo، misool و Aru. و نیز جزیره های در خلیج های Milne Bay و Cenderawasih می توان طوطی کاکلی کاکل گوگردی را مشاهده کرد.

قابل ذکر است که در مناطقی در خارج از استرالیا نیز این طوطی های کاکلی مشاهده شده اند. در نیوزلند در حدود کم تر از ۱۰۰۰ قطعه طوطی کاکلی و در سنگاپور نیز تقریبا ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ قطعه تخمین زده شده است. اخیرا در پالائو هم تعداد اندکی نیز کاکلی کاکل گوگردی شناسایی شده اند. به طور کلی این طوطی ها برای انتخاب محل زندگی به مناطق پوشیده شده از درختان بلند برای علاقه دارند.

اما به دلیل علاقه پرنده دوستان به این طوطی ها، کاکل گوگردی ها به شهر ها و کشور های دیگر برای پرورش انتقال داده شده اند بنابراین امروزه می توان این پرنده ها را در سایر کشور ها و در مغازه های پرنده فروشی معتبر یافت کرد.

خاستگاه و محل زندگی طوطی کاکلی سینه صورتی نیز می تواند برای شما جذاب باشد.

فروشگاه سانی پت

خصوصیات ظاهری طوطی کاکلی کاکل گوگردی

طوطی کاکلی کاکل گوگردی از خانواده ی کاکاتو ها می باشد. فقط این طوطی در بین کاکاتو ها سفید رنگ است. این طوطی از نظر اندازه ی بدن و جثه نسبت به سایر طوطی های هم خانواده ی خود بزرگ تر است. طول بدن این پرنده ی زیبا از ابتدای نوک آن تا انتهای دم ۵۰ سانتی متر است و دارای وزنی به اندازه ی ۷۸۰ کیلو گرم است. طوطی کاکل گوگردی اگر در طبیعت رها باشد و محیط زندگی و نیز تغذیه ی آن با شرایط مناسب و با کیفیت باشند می تواند تا حدود ۲۰ تا ۴۰ سال عمر بکند.

خصوصیات رفتاری کاکلی کاکل گوگردی

طوطی کاکلی کاکل گوگردی دارای رفتار اجتماعی و صمیمی است. اگر شما به دنبال نگه داری یک حیوان خانگی زیبا، جذاب، با مزه، سرگرم کننده، اهلی و

زینتی هستید طوطی کاکل گوگردی بهترین گزینه برایتان خواهد بود. شما به عنوان صاحب طوطی کاکلی باید حتما رسیدگی و توجه زیادی به آن داشته باشید چرا که طوطی سانان بسیار حساس و زود رنج بوده و با هوش سرشار و فوق العاده ای که دارند متوجه هر گونه بی اعتنایی و بی توجهی از سمت شما می شوند و در این صورت باید منتظر افسردگی و گوشه گیری پرنده تان باشید. حواس تان باشد باعث عصبانیت و ناراحتی این پرنده نشوید چرا که طوطی کاکلی با زدن جیغ های گوش خراشو بسیار بلندی که باعث اذیت شدن اطرافیان می شود اعتراض خود را نشان می دهند.

 این طوطی ها طبیعت شاد و بسیار فعالی دارد و یک جا نشینی را دوست ندارد بنابراین لازم است ساعاتی از روز آن را از قفس بیرون آورده و اجازه  دهید در فضای باز و بی خطر پرواز کند تا روحیه ی شاد آن حفظ شود. هنگامی که تصمیم به خرید این طوطی داشتید پیشنهاد می دهیم جوجه ی آن را انتخاب کنید چرا که همه ی طوطی سانان در سنین پایین راحت آموزش می بینند و اهلی می شوند و در سنین بالا تر توانی آن ها برای یاد گیری کم تر و تا حدودی غیر ممکن می شود.

طوطی کاکلی کاکل گوگردی

توانایی سخن گفتن در طوطی کاکل گوگردی

طوطی سانان به پرنده های سخن گو معروف اند اما توجه کنید که خانواده های طوطی ها دارای گونه های مختلفی است و استعداد سخن گفتن و تکرار کلمات در همه ی گونه های آن ها یک سان نیست. طوطی کاکلی کاکل گوگردی یکی از توانا ترین طوطی ها در زمینه ی تکرار کلمات محسوب می شود. این پرنده اگر آموزش های لازم را با تمرین و تکرار و طبق روش های صحیح و اصولی ببیند می تواند حرف زدن را یاد بگیرد. هم چنان تاکید می کنیم برای اموزش به این طوطی از سن پایین و جوانی آن شروع کنید.

تغذیه ی طوطی کاکل گوگردی

طوطی کاکلی کاکل گوگردی در حیات وحش از میوه ها و سبزیجات تازه تغذیه می کند. هم چنین دانه ها از غذا های مورد علاقه و محبوب آن ها به شمار می آید. اگر شما در منزل این طوطی را نگه می دارید می توانید از سبزیجات تازه و تخمه برای تغذیه ی آن استفاده کنید. هم چنین در بازار در مغازه های پرنده فروشی می توتانید غذای مخصوص طوطی کاکل گوگردی تان را بیابید.

مطلب پیشنهادی: طوطی راهب کواکر

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 185 views بار دسته بندی : پرندگان تاريخ : 30 سپتامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها