سانی پت طوطی شهد خورک رنگین کمانی - سانی پت

آشنایی با طوطی شهد خورک رنگین کمانی

طوطی شهد خورک رنگین کمانی موضوعی است که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت. همه ی ما همیشه با شنیدن داستان هایی درباره ی طوطی ها حس دل نشینی پیدا می کنیم. یاد آوری داستان نوستالژیک طوطی و بازرگان دوران مدرسه نیز القا کننده ی حس شیرینی در ما است. به طور کلی دنیای کج منقار ها یا طوطی سانان بسیار جذاب است. خانواده ی طوطی سانان شامل انواع طوطی های مختلف است. هر کدام از این طوطی دارای زیبایی ظاهری و استعداد خاصی است.

توانایی سخن گفتن برخی از طوطی ها از بارز ترین و معروف ترین ویژگی های آن ها به شمار می آید. این طوطی یکی از زیبا ترین انواع طوطی ها است که به دلیل رنگی رنگی بودن پر های بدنش رنگین کمانی نامیده شده است. این پرنده به قدری چشم نواز است که توجه و تحسین همه ی اطرافیان و به خصوص دوست داران پرنده های زینتی را برمی انگیزد. طوطی های لوری و یا لوریکیت ها طوطی های رنگارنگ اند که شهد خورک رنگین کمانی در یکی از زیر گونه های آن ها قرار می گیرند. اگر به آشنایی بیش تر با این طوطی و نحوه ی زندگی و رفتار آن علاقه مند اید می توانید این مقاله را مطالعه کنید.

فروشگاه سانی پت

خاستگاه طوطی شهد خورک رنگین کمانی

خاستگاه طوطی شهد خورک رنگین کمانی به طور عمده در استرالیا، غرب گینه نو، شرق اندونزی و جزایر سلیمان می باشد. این طوطی در جنگل های انبود و پر درخت زیست می کند. با توجه به زیبایی مسحور کننده ی لوریکیت رنگین کمانی افراد بسیاری در سراسر دنیا به این طوطی علاقه مند شده و ان ها را به مناطق خود برای پرورش و تکثیر منتقل کرده اند. بنابراین طوطی لوری رنگین کمانی را در اکثر کشور ها و در باغ وحش پرندگان و نیز مغازه های پرنده فروشی معتبر و اصل مشاهده کرد.

خصوصیات ظاهری

شهد خورک رنگین کمانی دارای پر هایی به رنگ های مختلف است و رنگارنگ بودن آن باعث ایجاد یک پرنده ی بسیار وشم نواز و جذاب شده است به طوری که این پرنده جزو اولین انتخاب ها برای خرید طوطی خانگی زینتی به شمار می رود. رنگ های پر زرق و برق بدن طوطی شهد خورک به خصوص در قسمت های زیر بال های آن باعث زیبایی خیره کننده ی پرنده در هنگام پروازش شده است. طول بدن لوری شهد خورک رنگین کمانی ۲۵ تا ۳۰ سانتی متر از نوک آن تا ته دمش می باشد و و از نظر جثه یک پرنده ی متوسط محسوب می شود. وزن این طوطی نیز در حدود بین ۱۰۰ تا ۱۷۵ گرم می باشد.

 

خصوصیات رفتاری طوطی شهد خورک رنگین کمانی

طوطی شهد خورک رنگین کمانی

 

طوطی شهد خورک رنگین کمانی یک پرنده ی بسیار مهربان و بسیار وابسته به صاحب خود است. ممکن است شما هنگامی که این طوطی را خریداری کردید و به منزل تان آوردید در ابتدا آن را خجالتی و گوشه گیر ببینید اما دل گیر نشوید چرا که با گذشت مدت زمان کوتاهی روحیه ی بسیار اجتماعی و صمیمی آن ها به شما ثابت خواهد شد و شما از داشتن یک پرنده ی شاد و سرگرم کننده لذت خواهید برد.

لوریکیت رنگین کمانی علاقه ی بسیاری به بررسی و جست و جوی اشیا و محل جدید دارند بنابراین اگر شما ان ها را به قفس جدیدی منتقل کردید احتمالا شاهد رفتار های عجیبی از آن خواهید بود. یکی از ویژگی های با مزه و البته گاه ازار دهنده ی این پرنده این است که اگر متوجه شود به چیزی حساس هستید بیش تر روی آن مانور می دهید. مثلا اگر بفهمد که شما به شی خاصی مانند انگشتر تان حساسیت دارید حس شوخ طبعی آن فعال و بیش تر به سمت آن کشیده می شود.

مطالب مرتبط: معنی صدای مرغ عشق

 لازم است بدانید که طوطی رنگین کمانی شهد خورک زمانی که در سنین بلوغ است روحیه ای تهاجنی و پرخاش گرانه پیدا می کند بنابراین توصیه ی ما به شما این است که اگر درصدد خریداری این نوع طوطی هستید هرگز آن ها را در سن بلوغ انتخاب نکنید. بهتر است لوری رنگین کمانی سهد خورک را در سن ۱۰ تا ۱۲ سالگی خریداری کنید. این طوطی اگر در حیات وحش و طبیعت رها باشد بیش تر آن را همراه با جفت خود خواهید دید و برخی اوقات نیز به صورت گله و دسته با هم نوعان خود پرواز می کند.

توانایی سخن گفتن طوطی شهد خورک

شهد خورک رنگین کمانی بسیار با هوش است. توانایی و استعداد صحبت کردن و یاد گیری کلمات در پرنده ی شهد خورک در حد متوسط تا خوب است. این طوطی اگر آموزش های لازم را به طور صحیح و اصولی ببیند می تواند کلمات را به خوبی تکرار کند. قابل توجه است که آموزش به طوطی کم سن آسان تر از طوطی سن بالا می باشد چرا که با بالا رفتن سن طوطی استعداد یاد گیری آن ها به تدریج کاهش می یابد تا جایی امکان آموزش آن ها از بین خواهد رفت. پس این گونه طوطی را برای دست آموز کردن از سن جوجگی خریداری کنید.

توانایی های طوطی کاکلی کاکل گوگردی نیز می تواند برای شما جذاب باشد.

تغذیه ی لوریکیت شهد خورک

غذای عمده ی شهد خورک رنگین کمانی همان طور که از نامش پیدا است شهد گل ها و گیاهان می باشد. این طوطی در انتهای زبان خود زائده دارد که برای شناخت و جذب بهتر سبزه ها و گل ها کمک می کند. علاوه بر شهد گیاهان میوه ها نیز از غذا های مورد علاقه ی شهد خورک ها هستند. برای تغذیه ی طوطی های رنگین کمانی در اسارت می توانید از غذا های شرکتی مخصوص آن ها استفاده کنید.

 این غذا مخلوطی از شیره ی نارگیل، انبه، پاپایا، اکالیپتوس، میوه ی نخل ساگو و عصاره ی گیاهان دیگر می باشد. اگر این پرنده را در قفس نگه داری می کنید حتما همیشه حواس تان به آب آن باشد که همواره باید آن را به طوزچر روزانه تعویض و تمیز کنید تا آلوده نشود و باعث ایجاد بیماری گوارشی در شهد خورک نگردد. یک نکته ی درباره ی دفع این پرنده این است که به علت نوع غذا های مصرفی و سیستم گوارشی خاص آن  ها مدفوع شان شل و تقریبا به شکل اسهال است که بوی آن شبیه به مواد شوینده می باشد.

طوطی شهد خورک رنگین کمانی

تولید مثل شهد خورک رنگین کمانی

طوطی شهد خورک رنگین کمانی همانند سایر طوطی سانان در بهار به جفت گیری می پردازد و طی آن ۱ الی ۳ عدد تخم حاصل می شود. شهد خورک ماده به مدت ۲۵ روز روی تخم هایش می خوابد تا سر انجام جوجه از تخم ها خارج بشوند. پس از این دوره جوجه مدت زمانی را در لانه می مانند تا پر و بال های شان کامل شوند و بتوانند به راحتی مستقل شوند و لانه را ترک کنند.

مطلب پیشنهادی: طوطی راهب کواکر

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 240 views بار دسته بندی : پرندگان تاريخ : 26 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها