سانی پت طوطی راهب کواکر - سانی پت

آشنایی با طوطی راهب کواکر

طوطی راهب کواکر از انواع نژادهای این پرنده می باشد که در ادامه به بررسی کامل آن خواهیم پرداخت. همواره مطالعه در مورد طوطی ها هیجان انگیز و دوست داشتنی بوده. وقتی اسم طوطی به گوش مان میخورد خاطرات شیرین مدرسه و داستان طوطی و بازرگان در ذهن ما تداعی می شوند و شاید یکی از دلایل ایجاد احساس خوب توسط طوطی ها در ما ایرانی ها همین باشد. طوطی سانان دارای گونه های فراوان و متفاوت اند که هر کدام خصوصیات خاص خود را دارند. از دیرباز انسان ها تمایل خود را به پرورش و نگه داری طوطی ها در کنار خود شان نشان داده اند.

 آن ها سعی کردند با خصوصیات طوطی ها و نحوه ی زندگی آن ها آشنا بشوند تا بتوانند از طریق اموزش های لازم آن ها را به پرندگان خانگی تبدیل کنند. امروزه طوطی ها یکی از پر طرف دار ترین پرندگان زینتی خانگی به حساب می آیند. برخی از گونه های طوطی ها با داشتن قدرت تقلید صدا و تکرار کلمات باعث جلب توجه افراد می شوند و دسته ای دیگر با انجام کار های با مزه و خنده دار. اما همه ی آن ها از زیبایی ظاهری چشم نواز و جذابیت بسیار برخوردارند. طوطی راهب کواکر یکی از انواع این طوطی ها است.

فروشگاه سانی پت

پرهای خاکستری و  خیره کننده

صورت این طوطی دارای پر های خاکستری رنگ می باشد که او را به راهبه ها شبیه کرده و دلیل این نام گذاری همین موضوع است. طوطی راهبه به قدری زیبا و با مزه است که تحسین همه ی اطرافیانش را در نگاه اول بر می انگیزد. این پرنده با شیرین کاری ها و با مزه گی اش خنده را به لب همه می آورد. اگر به دانستن نحوه ی زندگی و خصوصیات این پرنده ی با نمک علاقه مند هستید می توانید ما را در ادامه ی این مقاله همراهی کنید تا اطلاعات لازم را در مورد آن در اختیار شما قرار بدهیم.

خصوصیات ظاهری طوطی راهب کواکر

قسمت های سر، دم و بال های طوطی راهبه کواکر دارای پر های سبز روشن است. در بخش صورت و سینه ی آن پر ها به رنگ سفید مایل به خاکستری دیده می شوند. این ترکیب رنگ در راهبه کواکر باعث چشم نواز به نظر رسیدن آن شده است. طول بدن طوطی کواکر راهبه ۲۹ یا ۳۰ سانتی متر از ابتدای منقار آن تا انتهای دم است و از لحاظ جثه یک طوطی متوسط محسوب می شود.  وزن این پرنده ی خانگی در نر ها ۱۰۰ گرم و در ماده ها ۹۰ تا ۸۰ گرم می باشد. اگر رژیم غذایی و شرایط محیطی برای طوطی کواکر مناسب باشد می تواند تا ۲۵ الی ۳۰ سال عمر کند.

خصوصیات طوطی کاکلی سینه صورتی نیز می تواند برای شما جذاب باشد.

استعداد سخن گفتن در طوطی راهب کواکر

طوطی راهب کواکر توانایی بسیار بالایی در سخن گفتن و تکرار کلمات دارند. صاحبان طوطی راهبه می توانند از طریق آموزش های اصولی و صحیح سخن گفتن را به این پرنده یاد بدهند. قابل توجه است که قدرت یاد گیری کلمات در طوطی های جوجه بیش تر از سن بالای آن ها است. میزان صدای راهبه کواکر به اندازه ی کم تا متوسط است و باعث آزار و اذیت اطرافیان نمی شود. اگر دوست دارید یک پرنده ی زیبا، چشم نواز، با نمک و نیز سخن گو در منزل تان داشته باشید که بتواند با حرف زدن و رفتار های سرگرم کننده اش بی حوصلگی شما را از بین ببرد طوطی راهب کواکر بهترین گزینه برای شما است.

خصوصیات رفتاری طوطی راهب کواکر

این طوطی به خاطر ساختار اجتماعی که دارد به زندگی اجتماعی عادت دارد و به سرعت به صاحب خود انس می گیرد. طوطی کواکر راهب سرشار از انرژی است و با کار های با مزه ای که انجام می دهد باعث سرگرم کردن اطرافیان هم می شود. طوطی راهبه بسیار با هوش است و استعداد آن در سخن گفتن و انجام دادن کار های با مزه معروف است. این پرنده از طریق ساختن لانه اش روی شاخه های درخت ها باعث جلو گیری از منقرض شدن نسلش شده است.

اگر پرنده ی کواکر راهب در خانه نگه می دارید باید بدانید که این طوطی روحیه ی حساسی دارد و باید رسیدگی و توجه تان به آن را بیش تر کنید تا دچار افسردگی نشود. برای سرگرم کردن راهبه کواکر بهتر است بزرگ ترین قفس را برای آن انتخاب کنید و مقداری اسباب بازی در قفسش قرار دهید. این طوطی به پرواز در محیط باز برای چند ساعت در روز نیاز دارد بنابراین حتما آن ها را ساعاتی از روز از قفس شان بیرون بیاورید و اجازه دهید در محیط بزرگ تر بازی کنند.

طوطی راهب کواکر

گونه های مختلف طوطی راهب کواکر

طوطی راهب کواکر دارای چند نوع زیر گونه است که عبارت اند از:

  • M.monachus monachus
  • M.monachus cotorra
  • M.monachus calita
  • M.monachus luchsi

طوطی کواکر خود جزو خانواده ی Myiopsitta می باشد.

تغذیه ی طوطی راهب کواکر

اگر طوطی کواکر در منزل تان نگه داری می کنید یادتان باشد که این طوطی در خوردن غذا به شدت حریص است. تغذیه ی طوطی راهبه در طبیعت سبزیجات و میوه های تازه است. بنابر این برای تغذیه ی طوطی راهب کواکر تان می توانید از این مواد استفاده کنید. دقت کنید که حتما تازه و پاک شده باشند تا باعث اسیب به گوارش آن ها و بیماری شان نشوند. میوه هایی مثل شلیل، آلو، هلو، زرد آلو و … قابل استفاده اند.

 دانه ها نیز از غذا های محبوب این پرنده گان است. در مغازه ی پرنده فروشان غذای آماده ی این طوطی ها موجود است که می توانید آن را تهیه و به طوطی بدهید. اگر کواکر راهبه را در قفس نگه می دارید حتما مراقب باشید که آب نوشیدنی آن را روزانه و به طور مرتب تعویض کنید و دقت کنید که پاک و تمیز باشد. آب آلوده می تواند طوطی را مریض بکند.

جفت گیری و تولید مثل طوطی راهب کواکر

همه ی انواع گونه های طوطی سانان برای جفت گیری و لانه گزینی به سراغ تنه ی درختان می روند و با سوراخ کردن آن ها برای خود لانه درست می کنند. اما طوطی راهب کواکر بر خلاف سایر طوطی ها لانه ی خود را بدون سوراخ کردن تنه ی درختان روی شاخه های آن ها می سازد. لانه هایشان معمولا بزرگ و پهن است. راهبه کواکر پس از یافتن حفت خود به درون لانه شان می روند و در آن جا جفت گیری و تخم گذاری می کند.

 این پرنده نسبت به سایر طوطی ها می تواند تعداد تخم های بیش تری بگذارد. در هر بار جفت گیری طوطی کواکر راهبه ماده ۴ تا ۸ عدد تخم می گذارد. سپس طوطی راهبه کواکر به مدت ۲۴ تا ۲۸ روز روی تخم ها می خوابد. پس از گذشت این دوره جوجه ها سر از تخم بیرون می آورند. بعد از آن جوجه ها تا مدتی در کنار طوطی کواکر نر و ماده می مانند تا پر هایشان به طور کامل رشد کنند و آمادگی لازم را برای مستقل و جدا شدن از لانه را پیدا کنند.

طوطی راهب کواکر

مقاله پیشنهادی: طوطی آمازون پیشونی سفید

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 314 views بار دسته بندی : پرندگان تاريخ : 30 سپتامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها