سانی پت شرایط نگهداری مرغ مینا در منزل - سانی پت

مرغ های مینا یکی از پرتحرک ترین پرندگان در جهان اند که از هوش بالایی بر خوردار بوده و به راحتی قابل آموزش هستند. این پرندگان از تعامل با انسال ها لذت می برند و به خاطر توانایی بالایی که در تقلید از گفتار انسان ها دارند، برای علاقه مندان به پرنده از جذابیت بالایی برخوردار هستند.

از آن جا که مرغ مینا پرنده ی اجتماعی است اگر به یک همدم احتیاج دارید تا با شما و افرادی که با آن ها در ارتباط هستید معاشرت کند و باعث سرگرمی تان شود این پرنده گزینه مناسبی است. در کنار شور و نشاطی که این پرنده به خانه شما می آورد باید به این نکته توجه کنید که لازم است یک محل مناسبی برای زندگی آن ها ایجاد کنید و نیازهای اساسی آن ها را برآورده کنید تا به یک عضو خوشحال و شاد خانواده شما تبدیل شوند.

مطالب مرتبط: معنی صدای طوطی برزیلی

از آن جا که مرغ های مینا دائما در حال جست و خیز هستند قفسی که برای آن ها تهیه می کنید باید فضای کافی برای پرنده شما داشته باشد. پیدا کردن قفسی که به طور خاص برای مرغ مینا ساخته شده باشد کار دشواری است؛ چون ابعاد معمول قفس های مرغ مینا حدود ۹۰ تا ۱۰۰ سانتی متر عرض،  ۶۰ سانتی متر طول و عمق ۶۰ سانتی متر دارد. اما می توانید از قفس های طوطی برای نگه داری آن ها استفاده کنید. تهیه چنین قفسی از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه نیست.

تصویر مرغ مینا

همچنین بخوانید: افسردگی مرغ مینا

از آن جا که مرغ مینا از بالا و پایین پریدن یا بازی گوشی کردن لذت می برد، می توانید قایق های چوبی یا پلاستیکی را برای سرگرمی در قفس آن ها قرار دهید. این قایق ها علاوه بر این که وسیله بازی پرنده شما محسوب می شوند از آسیب دیدگی پا و ابتلا آن ها به آرتروز جلوگیری می کند.

از قرار دادن طناب در قفس آن ها به عنوان نشیمنگاه پرنده جدا خودداری کنید؛ چرا که ممکن است ناخن های پرنده در یکی از این پرش ها به آن گیر کند و موجب شکستگی پایش شود.

مرغ مینا به علت تحرک زیاد، چندین چرت کوتاه در طول روز دارد؛ به همین علت به یک مکان تاریک برای خواب نیاز دارد که بهترین گزینه برای شما قرار دادن جعبه لانه در قفس آن ها است. شما می توانید یک جعبه لانه متناسب با سایز قفس پرنده تان از یک فروشگاه حیوان خانگی خریداری کنید یا برای صرفه جویی در هزینه ها خودتان یک جعبه لانه از چوب نرم یا مقوا بسازید. فقط به این نکته توجه کنید که جعبه لانه های مقوایی را باید به طور مرتب عوض کنید.

فروشگاه سانی پت

در منزل خود یک نقطه خاص برای قفس مرغ مینایتان در نظر بگیرید که خیلی تاریک نباشد و در طول روز مقدار متوسطی نور خورشید به آن نقطه بتابد. اگر فضایی متناسب با نیازهای پرنده تان ندارید، می توانید از لامپ های خورشیدی نیز به عنوان جایگزین استفاده کنید. این پرندگان تا حدی نسبت به سرما مقاوم هستند و در دمای اتاق و حتی کمی سرد تر به راحتی زندگی کنند.

باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که محل قفس مرغ مینا نقطه ثابتی باشد؛ چون بعد از هر جا به جایی زمان زیادی نیاز است تا پرنده به محل جدید عادت کند.

پرنده های مینا همه جا هستند و در طبیعت از انواع دانه ها، تخم میوه ها و آجیل ها تغذیه می کنند؛ حتی گاهی حشرات و حیوانات کوچک را می خورند. اما شما برای پرنده خانگی خود باید یک رژیم غذایی سالم در نظر بگیرید که به طور منظم از آن تغذیه کند.

شما می توانید از غذاهای آماده پرنده مینا که در فروشگاهای حیوانات خانگی موجود است، استفاده کنید. چون این پرندگان غذای خود را نمی جوند یا گاز نمی گیرند، این غذاها به طور خاص برای این پرندگان طراحی شده اند.

تصویری از یک جفت مرغ مینا

همچنین بخوانید: غذای مرغ مینا

از آن جا که پرندگان مینا در سیستم گوارش خود دچار مشکل هموکروماتوز یا عدم توانایی ذخیره آهن هستند، باید به طور روزانه ۶۰ درصد از خوراک شان شامل آهن باشد در غیر این صورت باید برای حفظ سلامتی شان از مکمل های غذایی استفاده کنید.

اگر به نگهداری مرغ مینا علاقه دارید پیشنهاد ما به شما این است که این پرنده را از بدو تولد به سرپرستی بگیرید تا بتوانید آن را تربیت کرده و یک مرغ مینای اجتماعی داشته باشید. در حالت ایده آل جوجه مینا از سه تا چهار ماهگی شروع به صحبت می کند و نهایتا تا سن دو سالگی کلمات جدید یاد می گیرد. برای آموزش کلمات جدید به جوجه مینا باید از کلمات ساده مثل “سلام” شروع کنید و هر روز برای آموزشش وقت بگذارید تا کم کم به کلمات سخت تر مسلط شود. یکی از بهترین راحل ها برای آموزش مرغ مینا قرار دادن قفس آن ها در یک مکان شلوغ در خانه است تا بتواند با افراد مختلف صحبت کرده و مهارت های زبانی خود را توسعه دهد.

اگر مرغ مینای شما با محیط خانه تان خو گرفته باشد و به محیط آشنا باشد می توانید با خیال آسوده در قفس آن را باز گذاشته و اجازه دهید که از قفس خود خارج شود و به اطراف خانه پرواز کند. فقط قبل از آزاد گذاشتن پرنده در خانه مطمئن شوید که تمام درها و پنجره ها را بسته و فن ها را خاموش کرده اید. همچنین اگر حیوان خانگی دیگری مانند سگ یا گربه دارید مراقب باشید که از مرغ مینای تان دور باشد تا به آن آسیب نرسانده و یا مرغ مینای شما را طعمه خود نکند.

حتما به این نکته آگاه هستید که پرندگان خانگی خلق و خو و عادت های متفاوتی دارند و انتظار شما از آن ها باید متناسب با طبیعت شان باشد؛ مثلا مرغ مینا علاقه چندانی به نزدیک شدن به انسان ها ندارد و مانند طوطی روی دست و شانه صاحب خود نمی شیند.

مرغ مینا با شخصی که قفس اش را تمیز می کند و به آن غذا می دهد، پیوند عاطفی محکمی برقرار می کند. همچنین خاطرات خوب و بد  را در حافظه اش نگه می دارد. مثلا اگر کسی با آن بد رفتاری کند، ناراحت خواهد شد و حتی ممکن است از افرادی که به آن شخص شباهت دارند نیز دلخور و ناراحت باشد.

از آن جا که پرندگان مینا موجودات پر جنب و جوشی هستند روزی چند بار به حمام می روند. آسان ترین راه برای رفع نیاز آن ها به حمام کردن، قرار دادن یک ظرف آب کم عمق درون قفس شان است. به دلیل حساسیت آن ها به مواد شیمیایی ظرف پرنده خود را با آب مقطر پر کنید. همچنین در طول روز حتما آب درون ظرف را به طور مرتب عوض کنید.

برای پرنده خود اسباب بازی هایی مثل آینه ها، زنگ ها و سایر وسایل کوچکی که بازی با آن ها به پرنده تان صدمه نمی زند، تهیه کنید. این وسایل باعث سرگرمی مرغ مینا می شود و از افسردگی آن در ساعاتی که در خانه تنها است، جلوگیری می کنند.

اینستاگرام سانی پتدانستنی های جالب درباره مرغ مینا:
مشکلات پرنده مینا
وسایل قفس مرغ مینا
عمر مرغ مینا
قیمت مرغ مینا در بازار
آموزش مرغ مینا
انواع اسباب بازی مرغ مینا                                                                                                                                                                  درمان کچلی مرغ مینا

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 80 views بار دسته بندی : پرندگان تاريخ : 1 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها