سانی پت درمان کچلی مرغ مینا - سانی پت

زندگی شهری و فشار های ناشی از آن باعث شده که مردم خیلی بیشتر از گذشته به دنبال خرید یک حیوان خانگی باشند تا زمان هایی که در خانه مشغول استراحت هستند یک سرگرمی داشته باشند. اگر شما هم به فکر خرید یک حیوان خانگی هستید بهتر است قبل از اینکه اقدام به خرید کنید در خصوص هزینه های خورد و خوراک، هزینه های درمان، خلق و خو و نحوی نگهداری انواع حیوانات خانگی تحقیق کنید ودر نهایت با توجه به شرایط و روحیات خود تصمیم گیری کنید. پرنده ها یکی از کم هزینه ترین حیوانات خانگی هستند که با شیرین زبانی هایشان طرفداران زیادی در بین مردم پیدا کرده اند. در میان انواع پرندگان مرغ مینا، عروس هلندی، طوطی و مرغ عشق از محبوبیت زیادی برخوردار هستند و جزء پر فروش ترین پرندگان در سطح جهان محسوب می شوند.

مطالب مرتبط: خرید عروس هلندی

مرغ میناها به لحاظ ظاهری شباهت زیادی به کلاغ ها دارند و همانند آن ها دارای پر های سیاه رنگ و براق هستند، با این تفاوت که منقار و پاهایشان زرد است و در کنار چشم هایشان رگه های زرد رنگی دیده می شود. ظاهر زیبا و متفاوت آن ها در کنار شیرین زبانی هایشان موجب جذابیت دوچندان این پرنده در میان دوست داران حیوانات شده است.

 

تصویری زیبا از مرغ مینا

همچنین بخوانید: انواع اسباب بازی مرغ مینا

این پرندگان به دلیل خلق و خوی اجتماعی که دارند خیلی زود با محیط های جدید انس می گیرند و به یک عضو شادی آور خانواده تبدیل می شوند به همین دلیل بهتر است قفس آن ها را در یک مکان نسبتا شلوغ قرار دهید. طول عمر مرغ مینا وابسته به شرایط محیطی است که در آن زندگی می کند و تا زمانی که نیاز های اصلی شان برآورده شود افسرده نمی شوند.

فروشگاه سانی پت

به طورکلی پرندگان دارای روحیات لطیفی هستند به همین دلیل خیلی زود دچار افسرگی می شوند و برای نشان دادن ناراحتی شان شروع به کندن پرهای خود می کنند به عنوان مثال اگر به قفس آن ها رسیدگی نکنید، غذای کافی به آنها ندهید و یا به آنها بی توجهی کنید افسرده و کم حرف می شوند. علاوه بر موارد فوق عواملی فیزیکی دیگری نیز وجود دارد که موجب افسرده شدن پرنده شما نیز می شود؛ یکی از آن موارد کمبود ویتامین در بدن آن ها است که باعث کاهش تعادل پرنده می شود، این موضوع روحیه پرنده را بهم میریزد و آن را گوشه گیر می کند. بیماری هایی نظیر قارچ، انگل، قارق و شپش نیز از عوامل بروز کچلی در پرندگان می باشند که علاوه بر حال جسمی، حال روحی آن ها را نیز بهم میریزد و افسرده شان می کند.

تصویری از 2 مرغ مینا زیبا

همچنین بخوانید: شرایط نگهداری مرغ مینا در منزل

یکی از علائمی که نشان می دهد پرنده شما درگیر بیماری های قارچی شده است بروز خارش شدید به همراه ریزش مو در نواحی سر و گردن پرنده می باشد به طوری که در فاصله ی کمتر از ۲ روز شاهد بیشتر شدن نقاط دایره ای شکلی که فاقد پر است، می شوید؛ پوست بدن آن ها بعد از ریزش مو ضخیم شده به طوری که حتی با خارش های سطحی هم سریعا پوسته پوسته می شود.اگر به این علائم بی توجهی کنید به مرور این لکه ها در نواحی مختلف بدن شان مانند کمر و پهلو بیشتر می شود و آسیب بیشتری به پرنده وارد می کند.

بهتر است بدانید که  بیماری های قارچی قابل انتقال از پرندگان به انسان ها می باشند و اگر سریعا اقدام به درمان نکنید ممکن است علاوه بر اینکه پرندتان را از دست می دهید، تمامی افراد خانواده تان نیز درگیر این بیماری واگیر دار شوند. اکثر دامپزشکان برای درمان این ویروس قارچی از داروی گریزوفولوین استفاده می کنند که دوز آن وابسته به وزن پرنده تان متفاوت است.

مرغ مینا ها محدودیت غذایی ندارند اما باید ویتامین های لازم بدنشان تامین شود یعنی علاوه بر غذایی های آماده ایی که مخصوص آن ها است می توانند از خوراکی ها و سبزیجات انسانی نیز تغذیه کنند، شما گاهی می توانید برای خوشحال کردن پرنده خود و محکم کردن رابطه عاطفی بینتان غذای خود را با پرندتان تقسیم کنید. فقط این نکته را در نظر داشته باشید که مصرف بیش از حد ادویه جات برای حیوانات مضر بوده و باید در میزان مصرفی آن محتاط باشید.

تصویری از چند مرغ مینا

همچنین بخوانید: آموزش مرغ مینا

مرغ مینا ها به طور معمول باید ۲ بار در سال پرریزی داشته باشند. اگر پرنده شما دچار پرریزی نشد لازم است که این موضوع را با یک دامپزشک در میان بگذارید تا برای تشخیص مشکل و درمان آن، رژیم غذایی اش را کنترل کند.

این پرندگان برای سهولت در پرواز نیاز به پر چینی دارند اگر مهارت کافی برای کوتاهی بال هایشان را ندارید بهتر است این کار را به یک فرد متخصص بسپارید چرا که اگر ندانید که تا چه حدود کوتاه کنید علاوه بر اینکه به زیبایی پرنده لطمه وارد کرده اید باعث برهم خوردن تعادلش در هنگام فرود نیز می شوید، در نظر داشته باشید که هردو بال پرنده باید به یک اندازه کوتاه شود تا بتواند به راحتی جست و خیز کند.

دانستی های جالب در باره مرغ مینا : قیمت مرغ مینا در بازار و غذای مرغ مینا و عمر مرغ مینا و افسردگی مرغ مینا و وسایل قفس مرغ مینا و مرغ مینا
اینستاگرام سانی پت

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 60 views بار دسته بندی : پرندگان تاريخ : 20 جولای 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها