سانی پت بهترین رنگ مرغ عشق - سانی پت

تنوع رنگی مرغ عشق ها نشانه ای برای تشخیص نوع آن ها است. مرغ عشق های غیر همسان که رنگ های متفاوتی دارند، برای تولید مثل مناسب هستند. پرورش دهندگان پرندگان مرغ عشق ها را به جای نژاد، بر اساس رنگ هایشان طبقه بندی می کنند. به طور کلی مرغ عشق ها از نظر رنگ به دو دسته سبز / زرد و آبی / سفید تقسیم می شوند. رنگ مرغ عشق ها از روی رنگی که سراسر بدن آن ها (ناحیه ای از صورت بین تاج و گلو) را پوشانده است، تعیین می شود.

مطالب مرتبط: معنی صدای مرغ عشق

اجداد مرغ عشق وحشی ترکیبی از رنگ زرد و سبز دارند. بیشتر مرغ عشق های خانگی نیز با این ترکیب رنگ دیده می شوند. نوع آبی / سفید این پرنده نیز محبوب بوده و طیف های گوناگونی از خاکستری تیره تا لاجوردی روشن را در بر می گیرد.

تصویر مرغ عشق آبی رنگ

همچنین بخوانید: بیماری‌‏های مرغ عشق‏ ها

انواع مختلف مرغ عشق

مرغ عشق های اصیلی که به عنوان پرنده خانگی شناخته می شوند، بیش از سی ترکیب رنگی مختلف دارند. این پرندگان که دارای پرهای زینتی هستند، از طریق جهش ژنتیکی به وجود آمده اند. این جهش ژنتیکی باعث شده که مرغ عشق های دارای رنگ های جدید نسبت به مرغ عشق های سبز رنگ برای تولید مثل بهتر عمل کنند.

پرورش دهندگان پرندگان به منظور برقراری تعادل، مرغ عشق های جهش یافته را با مرغ عشق های اصیل پیوند می دهند و به این ترتیب سی و چند ترکیب رنگی مختلف ایجاد کرده اند.

فروشگاه سانی پت

تنوع رنگ در مرغ عشق ها

رنگ های متنوع مرغ عشق ها از دو رنگ اصلی زرد و آبی مشتق شده اند. ترکیب آبی و زرد رنگ سبز را به وجود آورده که رنگ غالب مرغ عشق های وحشی نیز می باشد. آن چه که شما هرگز در پالت رنگی مرغ عشق ها مشاهده نخواهید کرد، رنگ قرمز است و اگر زمانی رنگی از طیف صورتی مشاهده کردید باید بدانید که ربطی به ژنتیک این پرنده ندارد و به خاطر رنگ مواد غذایی این حیوان است که این رنگ ظاهر شده است. به طور کلی مرغ عشق ها طیف های گوناگونی از رنگ ها را در بر می گیرند که شامل خاکستری دودی تا آبی لاجوردی و سبز و زرد خردلی بوده و گاهی نیز این پرنده ها فاقد رنگدانه های معمولی و اصطلاحا زال هستند.

تصویری ار دو مرغ عشق آبی و سفید

همچنین بخوانید: نگهداری مرغ عشق در منزل

تاثیر رنگ مرغ عشق در جوجه کشی

رنگ جوجه مرغ عشق به رنگ والدینش بستگی دارد. ژن غالب باعث می شود که پرنده پرهای زینتی و زیبایی داشته باشد. البته الگو رنگ آمیزی پرهای مرغ عشق ها چندان هم ساده نیست. به عنوان مثال یک مرغ عشق ممکن است برای پرهای آبی و سفید، یک ژن مغلوب داشته باشد که پشت ژن غالب برای پرهای زرد / سبز پنهان شده است؛ در نتیجه رنگ آبی ظاهر نمی شود. اما ممکن است این ژن به نسل بعد منتقل شود و در صورت جفت شدن با ژن مغلوب دیگر، رنگ آبی دیده شود.

همه انواع مرغ عشق ها به غیر از سبز روشن، نتیجه جهش ژنتیکی هستند. رایج ترین نوع آن، رنگ مرغ عشق های آبی / سفید هستند که رنگدانه زرد خود را از دست داده اند. این دو نوع دسته بندی کلی رنگ های مرغ عشق پیچیده بوده و گاهی ممکن است رنگ بدن یا نشانه ها تیره تر یا روشن تر شده یا برخی از ویژگی ها مانند لکه های حاشیه پر یا روی چانه این پرنده از بین برود.

پرورش دهندگان پرنده ها می دانند که اگر دو مرغ عشق سبز روشن را در کنار یکدیگر قرار دهند، جوجه آن ها نیز به احتمال ۹۹٫۹ درصد به همین رنگ خواهد بود. همچنین جوجه حاصل از جفت گیری مرغ عشق سبز روشن و مرغ عشق آبی آسمانی نیز پرنده ای به رنگ سبز روشن است. زیرا این ژن، ژن غالب بوده اما در نسل بعد، شرایط کمی تغییر کرده و مرغ عشق جدید هر دو ژن را به ارث می برد.

اینستاگرام سانی پتدانستنی های جالب درباره مرغ عشق:

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 276 views بار دسته بندی : پرندگان تاريخ : 1 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها