سانی پت انواع اسباب بازی مرغ مینا - سانی پت

در حالی که سگ ها و گربه ها به عنوان یک حیوان خانگی انتخاب محبوبی هستند اما داشتن پرندگان خانگی نیز بسیار پرطرفدار است. برای نگهداری و مراقبت از پرنده خود علاوه بر توجه به تغذیه آن باید به بهبود وضعیت خلق و خو و روحیه پرنده خود نیز توجه داشته باشید. استفاده از اسباب بازی ها یکی از روش های موثر در این زمینه است. اما چه نوع اسباب بازی برای مرغ مینای شما مناسب است؟ در این مطلب ما به بررسی انواع اسباب بازی برای مرغ مینا خواهیم پرداخت.

مطالب مرتبط: معنی صدای طوطی برزیلی

پرندگان خانگی می توانند در انواع مختلف وجود داشته باشند و اغلب آنها اسباب بازی های شبیه به هم دارند اما در صورت وجود تفاوت زیاد در اندازه آنها، اسباب بازی هایشان نیز می تواند متفاوت باشد. بهتر است اسباب بازی هایی را انتخاب کنید که به پرنده خانگی شما اجازه دهد برخی از رفتارهای طبیعی خود را به نمایش بگذارند. اسباب بازی ها با اندازه و نژاد پرنده دوست داشتنی خود مطابقت دهید. چرا که همه نژادهای پرندگان دوست دارند غرایز طبیعی خود را بازی کرده و ابراز کنند. داشتن یک اسباب بازی برای مقابله با پرخاشگری آنها نیز بخشی طبیعی از رفتار آنها است. به عنوان مثال اسباب بازی های مرغ مینا شما با یک طوطی خاکستری متفاوت است چرا که طوطی خاکستری می تواند با قدرت منقار خود به راحتی یک اسباب بازی معمولی را از بین ببرد.

مرغ مینا

چهار نوع اسباب بازی مناسب برای مرغ مینا

برای تحریک طیف وسیعی از رفتارهای طبیعی در پرنده خانگی خود، ۴ دسته از اسباب بازی ها وجود دارند که می توانید آنها را انتخاب کنید. شما می توانید بیشتر این اسباب بازی ها را از یک فروشگاه تجهیزات حیوانات خانگی بخرید، یا آنها را به راحتی از مواد بازیافتی تهیه کنید. (در این صورت حتماً بررسی کنید که مناسب پرنده شما باشد)

  • اسباب بازی های همراه صدا

بیشتر گونه های پرنده عاشق خواندن و سر و صدا هستند. برقراری ارتباط بخشی از ماهیت آنها است و هر پرنده آهنگ یا سوت خود را خواهد داشت. به ویژه پرنده ای مانند مرغ مینا که در تقلید صدا و آواها بسیار با استعداد است و خیلی زود آنها را فرا می گیرد.

همه انواع پرندگان صحبت نمی کنند اما آنها عموماً مجذوب صدا هستند و به طرز مشتاقانه به آواها گوش می دهند. انواع مختلفی از اسباب بازی های صدادار برای پرندگان خانگی شما وجود دارد و انتخاب شما به طور روز افزون در حال گسترش است.

طیف وسیعی از لوله ها و حلقه های پلاستیکی وجود دارد که برای اکثر نژادهای پرنده مناسب هستند، اما شما می توانید از نوع صدادار آنها و از مواردی مانند زنگوله های آویزان در قفس استفاده کنید. همچنین جعبه های موسیقی کوچکی وجود دارد که هنگام قدم برداشتن پرنده روی کلیدهای آن، موسیقی پخش می کنند که بسیار سرگرم کننده خواهد بود.

برخی از گونه های پرنده در کپی کردن صداها عالی هستند. آموزش مرغ مینا کار سختی نیست و احتمالاً شناخته شده ترین پرنده ای است که صداها را تقلید می کند. اگر دوست دارید پرنده شما صداها را تکرار کند، تمرین و وقت زیادی لازم است یا می توانید از طریق ضبط صدا آنها را تکرار کنید تا پرنده شما گوش کند.

همچنین بخوانید: شرایط نگهداری مرغ مینا در منزل

فروشگاه سانی پت

  • اسباب بازی های همراه

پرندگان موجودات اجتماعی هستند. بیشتر گونه های پرندگان در صورت داشتن یک همراه، خوشحال تر خواهند بود اما توجه داشته باشید که در برخی گونه ها نیز ممکن است خوی جنگندگی وجود داشته باشد. اسباب بازی هایی که پرندگان را به تعامل تشویق می کنند باید متناسب با نیازهای جسمی و عاطفی آنها باشد.

معمولا از مواد و متریالی تهیه می شوند که به راحتی از بین نرود یا حداقل مدت زمان و طول عمر آن بیشتر باشد این می تواند طیف وسیعی از چیزهایی مانند جستجوی غذا، راحتی، پنهان کردن، تجاوز متلاشی کننده، ورزش پا و دشمنان جانشین ارائه ساخته شده است.

اسباب بازی های نرم تر ممکن است جزو مکان هایی باشد که پرنده شما بر روی آن می خوابد. داشتن اسباب بازی که به اندازه کافی بزرگ باشد که بتوان برای مخفی شدن از آن استفاده کرد بسیار سرگرم کننده است. داشتن اسباب بازی که پرنده شما بتواند با آن جدال داشته باشد، در واقع برای آنها بسیار مناسب است. این اسباب بازی ها معمولاً از فلز ساخته می شوند (زیرا تخریب فلز سخت تر است).

آینه ها به عنوان یک دشمن فرضی گزینه عالی هستند اما باید تنها پس از نظارت دقیق در طولانی مدت ارائه شوند. در برخی موارد نیز این تهدید می تواند برای پرنده شما ناراحت کننده باشد تا سرگرم کننده!

  • اسباب بازی های قابل تخریب

بیشتر پرندگان، کوچک و بزرگ دوست دارند اسباب بازی هایی را در محیط خود داشته باشند که بتوانند آنها را از بین ببرند. توجه داشته باشید این اسباب بازی ها باید مدتی آنها را سرگرم کند و اگر به راحتی از بین برود قطعا نسبت به آن بی علاقه خواهند شد. به پرنده خود توجه داشته باشید و آماده باشید تا اسباب بازی های آن را مرتبا جایگزین کنید.

  • اسباب بازی های فعالیتی

یکی از نکات مهم نگهداری از پرندگان در قفس این است که بدانید آنها فرصت کمتری برای تحرک دارند. در صورتی که همتایان آنها در طبیعت آزاد از تحرک کافی برخوردار هستند.  یک راه عالی برای فعال نگه داشتن پرنده شما تهیه اسباب بازی هایی است که این رفتار طبیعی را در آنها کشف کند.

بسیاری از اسباب بازی هایی که در این مطلب به آنها اشاره شد را مانند وسایل قفس مرغ مینا می توان به راحتی از مواد بازیافتی اطراف خودتان تهیه کنید. برای این کار رعایت چند نکته ضروری است. از جمله بی خطر بودن این وسایل و همچنین پاکیزه بودن آنها که بهتر است قبل از ارائه تمیز شده باشند.

دانستنی های جالب درباره مرغ مینا:
غذای مرغ مینا
عمر مرغ مینا
افسردگی مرغ مینا
مشکلات پرنده مینا
قیمت مرغ مینا در بازار                                                                                                                                                                        درمان کچلی مرغ مینا

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 624 views بار دسته بندی : پرندگان تاريخ : 1 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها