سانی پت افسردگی مرغ مینا - سانی پت

پرندگان نیز ممکن است دچار افسردگی شوند. افسردگی پرنده ها امر شایعی است؛ این افسردگی گاهی اوقات طولانی مدت شده و موجب بروز رفتارهای مخرب یا تضعیف سیستم ایمنی آن ها می شود. مرغ مینا هم مانند هر پرنده دیگری ممکن است افسرده شود. در ادامه به علائمی که نشان می دهد این پرنده دچار افسردگی شده است می پردازیم:

کندن پرها

مرغ مینا گاهی از شدت افسردگی شروع به کندن پرهای خود می کند. بنابراین هر گاه جای خالی پرها را روی بدناو می بینید باید به دامپزشک مراجعه کرده تا مشکل را بررسی کنید. البته گاهی اوقات نیز مشکل پزشکی وجود ندارد و پرنده به دلیل خستگی یا بیکاری پرهای خود را می کند. همچنین ممکن است از روی تنهایی و کم بودن روابط اجتماعی اش این کار را انجام بدهد. در این صورت شما باید زمان بیشتری را به او اختصاص دهید.

مرغ مینا بر روی شاخه درخت

همچنین بخوانید: مشکلات پرنده مینا

کاهش یا از دادن اشتها

کاهش اشتها می تواند دلایل مختلفی داشته باشد؛ یکی از این عوامل افسردگی است. به طور کلی پرندگان سوخت و ساز بالایی دارند و اگر از غذا خوردن دست بکشند باید سریع متوجه شوید. زیرا وزن آن ها به سرعت کاهش یافته و ممکن است سلامتی مرغ مینا شما را به خطر بیندازد. بنابراین اگر به مدت دو روز متوالی پرنده تان غذا نخورد یا عادات غذایی اش تغییر کرد بهتر است به دامپزشک مراجعه کنید.

فروشگاه سانی پت

پرخاشگری

از واضح ترین و بزرگ ترین نشانه های افسردگی در پرنده ها تغییر رفتار ناگهانی و پرخاشگری است. اگر شاهد چنین رفتارهایی را از مرغ عشق خود بودید، به دامپزشک مراجعه کنید؛ زیرا ممکن است این تغییر رفتار الزاما به دلیل افسردگی نباشد و به یک عادت فصلی مرتبط بوده یا نتیجه تغییرات هورمونی باشد. اما تداوم این رفتار می تواند نشان دهنده مشکل مهمی باشد.

تصویر دو مرغ مینا در کنار یکدیگر

همچنین بخوانید: وسایل قفس مرغ مینا

تغییر صدا

هر پرنده ای مدل و زمان آواز خواندن متفاوت و مشخصی دارد. اگر نوع یا دفعات آواز خواندن مرغ مینا شما تغییر کرد، احتمال افسرده شدن پرنده تان وجود دارد. توجه داشته باشید که هر تغییری نشانه افسردگی نیست. گاهی اوقات نیز پرنده بلندتر از حالت معمول آواز می خواند؛ این اتفاق ممکن است نشانه این باشد که دوست دارد وقت بیشتری با شما بگذراند.

خطوط استرس

وجود خطوط استرس بر روی پرهای پرندگان، از نشانه های افسردگی این حیوانات به شمار می رود. البته این خطوط مشکل جدی و حادی محسوب نمی شوند؛ اما در صورت مشاهده آن ها بهتر است در رژیم غذایی، محیط زندگی، برنامه بازی و روابط اجتماعی آن ها تجدید نظر کنید.

یکی دیگر از نشانه‌های استرس یا افسردگی در پرنده‌ها، وجود خطوط استرس بر روی پرهایشان است. با اینکه خطوط استرس یک مشکل جدی محسوب نمی‌شوند، حاکی از وجود مشکلاتی هستند که در زندگی پرنده خانگی شما وجود دارد. اگر متوجه خطوط استرس در پرنده خانگی خود شدید، در رژیم غذایی، محیط زندگی، برنامه بازی و روابط اجتماعی او تجدیدنظر کنید. اگر فکر می‌کنید می‌توانید به بهبود او کمک کنید، دست به کار شوید و تمام تلاش خود را برای بهبود او به کار ببرید.

دانستنی های جالب درباره مرغ مینا:

درمان کچلی مرغ مینا

اینستاگرام سانی پت

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 158 views بار دسته بندی : پرندگان تاريخ : 26 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها