سانی پت آموزش مرغ مینا - سانی پت

برخی از گونه های پرنده واضح تر از سایرین صحبت می کنند و شخصیت آنها در آنچه پرنده شما از محیط انتخاب می کند، نقش موثری ایفا خواهد کرد. با این حا باید بدانید که همه پرندگان خانگی قادر به تقلید گفتار نیستند. برای آن دسته از گونه هایی که می توانند آموزش ببینند، تا زمانی که شما صبور باشید، قابلیت تسلط و توسعه واژگان مختلف وجود دارد. گزینش عبارت مناسب، تکرار و تشویق کلید موفقیت هستند!

مرغ مینا بر روی تخته سنگ

گزینش عبارت مناسب: هنگام صحبت در اطراف پرنده خود احتیاط کنید. او کلماتی را که بارها و بارها می شنود تقلید می کند، حتی آن دسته از کلماتی که تکرارش مناسب نباشد. این دقیقا مرحله ای است که شما باید عبارات مناسب را انتخاب کنید. این عادلانه نیست که وقتی پرنده شما به صورت کاملا طبیعی در حال شنیدن صحبت های روزانه شما است، سرگرم کار خود شوید و سپس از او انتظار داشته باشید که وقتی افراد مختلف پرنده شما را ملاقات می کنند، هیچ عبارت و سخن نامناسبی را بر زبان نیاورد. همچنین هر وقت پرنده شما از عبارات نامناسب استفاده کرد، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که او را نادیده بگیرید و هیچ بازخورد منفی و مثبتی را نشان ندهید.

همچنین بخوانید: وسایل قفس مرغ مینا

تکرار: راز آموزش پرنده برای صحبت کردن، تکرار است. می توانید این کار را با واضح بیان کردن کلمات یا عبارات یکسان و به صورت مداوم انجام دهید. سی دی ها و برنامه های رایانه ای برای آموزش مکالمه به پرندگان وجود دارد، اما شواهدی وجود دارد که همه پرندگان به این صداهای بی جان پاسخ نمی دهند. مانند اکثر حیوانات، پرنده شما برای صحبت کردن به جلسات تمرینی کوتاه و منظم نیاز دارد.

خرید غذای پرنده از فروشگاه سانی پت

تشویق: هربار که پرنده شما عبارت آموزشی شما را تکرار می کند، حتماً او را با “پرنده خوب من” یا هر عبارت دیگر که می خواهید پرنده خود را تشویق کنید. تشویق کلامی، معمولاً برای آموزش پرنده شما کافی خواهد بود تا بتواند عملکرد مداوم به شما بدهد.

کدام پرندگان قادر به صحبت کردن هستند؟

از جمله گونه هایی که به عنوان تقلید کننده های خوب شناخته می شوند عبارتند از: طوطی های خاکستری آفریقایی، طوطی های آمازونی، مرغ عشق، عروس هلندی، طوطی‌ های زبان‌ جارویی و مرغ مینا.

پرندگانی که توانایی صحبت کردن دارند بسیار حیوانات اجتماعی هستند و برای بالا بردن اعتماد به نفس خود نیاز دارند از صاحبشان توجه زیادی دریافت کنند. شما می توانید این رابطه را غالباً از طریق صحبت با پرنده خود گسترش دهید تا به صدای شما عادت کند. به طور کلی در چند ماه اول، صحبت کردن با لحن های ملایم و صرف هرچه بیشتر زمان با پرنده، به تحکیم روابط مورد نیاز برای شروع آموزش آن کمک می کند.

دو تا مرغ مینا

آموزش کاربردی صحبت کردن به مرغ مینا

وقتی نوبت به آموزش پرنده می رسد، بهتر است با کلمات ساده ای مانند سلام شروع کنید و آن را بارها تکرار کنید. این عبارات اغلب عباراتی هستند که پرنده شما اغلب از شما و افراد اطراف خود می شنود. اگر پرنده شما شروع به تقلید تن ها یا بخش هایی از کلمات می کند، در اولین قدم به آنها برای تقویت توانایی صحبت کردن پاداش دهید. تشویق رفتاری و همچنین گفتاری بسیار مهم است، زیرا هنگامی که دوست شما شروع به صحبت می کند، جلب توجه و رضایت شما برای او بسیار اهمیت دارد. با این وجود شما باید طی یک فرآیند زمانی همچنان به افزایش دشواری کلماتی که سعی در آموزش آن به پرنده خود دارید، بپردازید. مرغ مینا و پرندگانی که می توانند صحبت کنند حیواناتی باهوش هستند و برای اینکه به یادگیری علاقه مند شوند باید آنها را به چالش بکشید.

همچنین بخوانید: قیمت مرغ مینا در بازار

در هنگام آموزش، نگه داشتن پرنده در مقابل دهان خود می تواند موجب اطمینان کامل از توجه پرنده به شما شود و به جلب توجه پرنده بر روی صداهایی که می خواهید آنها را تکرار کند، کمک می کند. علاوه بر این نگه داشتن پرنده در این فاصله به شما کمک خواهد کرد که اعتماد بین دو طرف ایجاد شود.

همچنین وجود یک نفر دوم در مکالمات می تواند برای یادگیری پرنده به پاسخ دادن عبارات کمک کند. به عنوان مثال یک مکالمه روتین احوال پرسی توسط دو نفر به طور مداوم می تواند پرسش و پاسخ ها را در ذهن پرنده ایجاد کند تا بتواند در صورت پرسش عبارتی به آن پاسخ دهد.

تکرار یک کلمه یا عبارت هر بار که یک عمل را انجام می دهید به آنها کمک می کند تا یک عمل خاص را با کلماتی که می خواهید آنها را یاد بگیرند مرتبط کنند. به عنوان مثال هنگامی که پرنده خود را تغذیه می کنید تکرار کلمه غذا به آنها کمک می کند تا آن کلمه را با تغذیه مرتبط کنند. بنابراین هر بار که گرسنه است، به فکر تغذیه خواهد بود و به همین دلیل به کلمه غذا فکر می کند و آن را تکرار خواهد کرد.

اینستاگرام سانی پت

مرغ مینا از یادگیری با یک حس سرگرم کننده لذت می برند. انجام رفتارها و تعامل با پرنده با شیوه ای جذاب، آن را ترغیب می کند تا درباره این بازی جدید صحبت کند. عکس العمل ها باید بلافاصله پس از انجام رفتار مورد نظر انجام شود تا پرنده بتواند آن رفتار را پاداش بداند. هنگامی که صحبت نمی کنند، به پرنده خود رسیدگی نکنید. این باعث افزایش میل به انجام کارها می شود.

اگر به نظر می رسد پرنده شما در تلاش برای گفتن یک کلمه خاص است، کلمه دیگری را امتحان کنید. علاوه بر این، سعی نکنید تنها یک عبارت را به پرنده خود آموزش دهید. تغییر کلمات نه تنها به سرگرم و علاقه مند شدن پرنده شما کمک می کند، بلکه به پیشرفت توانایی پرنده در تولید صدای مختلف کمک می کند و یادگیری عبارات دشوارتر را بعدها آسان می کند.

توجه: کارشناسان آموزش پرندگان بر این عقیده هستند که آموزش دادن سوت به پرنده ممکن است مانع آموزش کلامی وی شود.

مهارت اصلی برای آموزش صحبت کردن پرنده، صبر است. همچنین ظرفیت های یادگیری از پرنده به پرنده متفاوت است و برخی از آنها بعد از چند ماه قادر به صحبت هستند و برخی دیگر سال ها طول می کشد تا دایره لغاتشون توسعه پیدا کنند.

دانستنی های جالب درباره مرغ مینا:
انواع اسباب بازی مرغ مینا
شرایط نگهداری مرغ مینا در منزل
غذای مرغ مینا
افسردگی مرغ مینا
مشکلات پرنده مینا
عمر مرغ مینا                                                                                                                                                                                درمان کچلی مرغ مینا

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 48 views بار دسته بندی : پرندگان تاريخ : 1 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها